Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Над 25% от катастрофите в България стават заради техническа неизправност

Масово от Италия се внасят автомобили с повредени двигатели, твърдят от Института за пътна безопасност

Над 25% от катастрофите в България стават заради техническа неизправност

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Над 25 на сто от катастрофите в България стават заради техническа неизправност на автомобилите - заключението е на експертите от Института за пътна безопасност и Карстори, платформа, създадена от български екип, за да отговори на проблемите, съпътстващи пазара на употребявани автомобили, предаде БТА.

На дискусия експертите анализираха проблемите, свързани с неефективната процедура при покупко-продажба на употребявани автомобили у нас.

Масово от Италия се внасят автомобили с повредени двигатели, претърпели удари, които в последствие, преди продажба, се привеждат в търговски вид. Около 80-90 на сто от колите в Горубляне и други подобни автоборси са претърпели катастрофи. Всяка трета кола е с манипулиран километраж, но "постегнати, напудрени", се предлагат на клиентите, които в по-голямата си част поради некомпетентност стават лесна мишена за злоупотреби.

Много скрити дефекти на тези автомобили не се обявяват и купувачите са в неведение. Честа практика е фалшифицирането на сервизни книжки, скриват се проблеми с въздушните възглавници, АВС системата, колите са с изкривена геометрия. За съжаление от страна на държавата няма решителност за решаване на проблема, липсва регулация, коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност. 

Още по темата

Въпросът за автомобилите втора ръка е много сериозен. Това, което в момента пазарът предлага, е в състояние, което сериозно застрашава безопасността на движението, посочи Димитър Ганев, бивш ръководител на ИА "Автомобилна администрация". По думите му липсата на регулация от страна на държавата именно води до непрозрачни взаимоотношения продавач-купувач.

От "Карстори" са разработили система за установяване на техническото състояние на колите втора употреба, посочи основателят на системата - Явор Иванов. Това, което организацията предлага, е сертифицираните продавачи да качват на сървър данните за автомобила и те да бъдат прозрачни и без ограничения на време, място и начин на достъп с гарантирана достоверност. За да получат сертификат "Карстори", продавачите на коли втора употреба могат да минат на технически преглед в някой от 15-те автосервиза на територията на цялата страна, оторизирани за целта.

Така всеки купувач ще може да получи гарантирана достоверна информация за техническото състояние на харесания от тях автомобил. Тази информация е разделена на две части - обобщена и детайлна.

"Карстори" покрива около 40% от марките на пазара, каза още Явор Иванов. Цената за проверка на един автомобил се формира от съответните сервизи, уточни той.

Според проучване на Европейската комисия, свързано с пазара на употребявани коли в ЕС, 41 на сто от анкетираните споделят, че са имали проблеми до една година от покупката, 40 на сто са възникнали до месец след това и 25 на сто са се оплакали от нечестни търговски практики, обявиха още от Института за пътна безопасност.

По статията работиха: Надежда Бочева, редактор Евгения Маринова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (6)

1
 
0
 
6
преди 1 година
Няма профилна снимка
Новите автомобили са еднодневки и са много опасни, имат опасно конструирани елементи на ходовата част а носещата е прекалено слаба - тънка и се къса лесно. Наистина е наложително да се наложи контрол на вноса и сеериозна техничееска експертиза на разрешени за внос в старана нови автомобили произвеждани през последните 3 години. От производителите трябва да се изисква качество и здравина на опасните възли, не може да произвеждат автомобили с отговорни възли с много кратък, умишлено скъсен живот ..неща които могат да се направят с живот над 20 години ако се използват съвременни технологии. Дефектирането на тези еднодневки на пътя ще се заплаща с човешки животи.
1
 
6
 
5
преди 1 година
Когато се купи автомобил "нов внос" преди регистрацията му се минава през техниески преглед в КАТ. Ако има реален технически преглед в КАТ не ми е ясно какво ще е по-различно за да се минава преди това през сервиз на "Карстори" например.
1
 
7
 
4
преди 1 година
Няма профилна снимка
Решението е елементарно при катастрова заради техническа неизправност майсторът взел 100 лева за да пусне автомобила през ГТП влиза в затвора за опит за предумишлено убийство. За 2 години и 50-тина човека в затвора проблема ще се реши от само себе си.
1
 
9
 
3
преди 1 година
Няма профилна снимка
поне сложете едно "Платен репортаж" че се излагате ...
2
 
10
 
2
преди 1 година
Няма профилна снимка
аз никога не съм виждал или чувал за такива катастрофи (освен на някой автобус, но и там е ясно защо)... обикновено е заради лош път или джигит!

Още от Новини
Свещеният Граал на размера в автомобилостроенето