Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Facebook e дал специален достъп до потребителски данни на трети страни

Отговорите в документ от 747 страници до Конгреса противоречат на предишни твърдения, че от 2015 г. мрежата е ограничила достъпа

Facebook e дал специален достъп до потребителски данни на трети страни

Снимка: Ройтерс

Най-голямата в света социална мрежа Facebook Inc. разкри, че е предоставила на десетки компании специален достъп до потребителските данни, като за пръв път подробно описва сделки, което контрастира с предишните публични изявления на социалната мрежа, че през 2015 г. тя е ограничила достъпа до личната информация на външни лица.

Сделките с разработчиците на приложения, производителите на устройства и софтуер, описани в документ от 747 страници, публикуван в сайта на Конгресa в края на петъчния ден, представляват най-подробното обяснение на изключенията, предприети от Facebook, които преди това бяха разкрити от The Wall Street Journal и други медии.

Оповестяването се случва, след като законодателите поискаха отчетност от Facebook за това, че е позволила на компаниите да получат достъп до данни за своите милиарди потребители без тяхното знание. 

Още по темата

Facebook заявява в документите, че специалните сделки са били необходими, за да дадат на разработчиците на приложения време да се съобразят с промените на правилата и да позволят на производителите на устройства и софтуер да създават приложения за социалната мрежа за своите продукти. 

Компанията разкри, че все още споделя информация за приятелите на потребителите, като например име, пол, дата на раждане, град на текущото местонахождение или роден град, снимки и харесани страници, на 61 разработчици на приложения почти шест месеца след като заяви, че е спряла достъпа до тези данни през 2015 г. ,

Facebook обяви, че е предоставила на тези 61 фирми, които варират от създателя на приложението за запознанства Hinge до гиганта в сферата на доставките United Parcel Service Inc., шестмесечно удължаване на срока, за да могат те да „се приведат в съответствие" с политиката от 2015 г.

Освен това пет други компании „теоретично биха могли да имат достъп до данни на ограничените приятели", поради достъпа, който са получили като част от експеримент във Facebook, се казва в документа.

Айме Арчибонг вицепрезидентът на Facebook по партньорствата с продукти, признава за предпочитаните сделки в интервю за WSJ, но заявява, че те са били с отделни разработчици, за да тестват нови функции или при ликвидация на продуктите.

Той казва, че компанията поддържа "последователен и принципен подход към това как работи с разработчиците през последните 11 години".

Разкритията следват статия в WSJ от юни, в която се съобщава, че Facebook е сключила персонализирани сделки за споделяне на данни, които са дали на избрани компании като Nissan Motor Co. достъп до потребителските данни за техните приложения много след като през 2015 г. Facebook заяви, че е прекратила тази практика. Nissan е включен в списъка от петък.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Социални мрежи
Американските власти разследват Snap във връзка с IPO-то ѝ