Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Amazon държи 44% от всички онлайн продажби в САЩ през миналата година

Интернет гигантът освен това е формирал около 4% от общите продажби на дребно в страната

Amazon държи 44% от всички онлайн продажби в САЩ през миналата година

Снимка: Архив Ройтерс

Без съмнение търговията на дребно на Amazon постигна забележителна 2017 г., а през новата година ще има още много пространство за развитие на някои категории на компанията, коментира CNBC.

Интернет гигантът държи около 44% от всички онлайн продажби в САЩ миналата година, или около 4% от общите продажби на дребно в страната, сочи компанията анализатор на електронната търговия One Click Retail.

“Всяка водеща тенденция, която видяхме през 2017 г., може да бъде обяснена от факта, че повечето основни потребители (от поколението Y) на Amazon порастват: все повече от тях притежават жилища, отглеждат деца и купуват тонове неща покрай това“, пише главният изпълнителен директор на One Click Retail Спенсър Милърбърг в годишен доклад за Amazon.

Още по темата

“Това повдига въпроса: дали това ще доведе до дългосрочни промени и попътен вятър за Amazon?”, добавя той.

Според One Click Retail най-бързо разрастващите се групи на Amazon.com през 2017 г. са били луксозните продукти за красота (с ръст от 47% на годишна база), стоки за съхранение (38%), хранителни стоки (33%) и мебели (33%).

По-голямата част от продажбите в Amazon.com – над 8 млрд. долара – са дошли от подразделението за потребителска електроника на компанията, което включва лаптопи, слушалки и други компютърни компоненти. Най-печелившите категории пък са били дом и кухня, издания и спорт и отдих.

Според Милърбърг нещата ще се развият по подобен начин и през 2018 г. Amazon ще стане по-амбициозна с частните си марки, ще експериментира повече с Alexa, ще разшири Whole Foods и ще привлече нови потребители към членската си база на Prime.

“В крайна сметка успехът – както за Amazon, така и за брандовете, които продават през платформата – се свежда до това да познават публиката си“, пише той. „Ясно е, че Amazon се е грижил за точните потребители през 2017 г.“.

Компанията не е отговорила веднага на исканията на коментар от CNBC по представените данни.

Според One Click Retail към края на декември продажбите от собствените марки на Amazon са възлизали на 450 млн. долара за 2017 г., като по-голямата част от тях са дошли от AmazonBasics, която продава продукти като батерии и компютърни кабели.

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

Коментари (0)


Още от Web
БТПП: 60% от българските фирми са склонни да рекламират бизнеса си