IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Dropbox се превръща в най-голямото технологично IPO от Snap насам

Компанията, чиято търговия започва днес, увеличи оферната цена над вече повишения диапазон до 21 долара за акция

08:45 | 23.03.18 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Компанията за съхранение на данни онлайн Dropbox Inc. излиза по-късно в петък на борсата. Късно в четвъртък Dropbox сложи цена на акциите над вече и без това увеличения ценови сегмент по-рано през тази седмица, което е знак за силното търсене на акциите, пише The Wall Street Journal, като се позовава на запознати източници.

Офертната цена възлиза на 21 долара за акция, надминавайки увеличения сегмент от между 18 и 20 долара, който бе поставен през тази седмица. Първоначално компанията бе задала рейндж от 16 до 18 долара за акция, когато стартира срещите си с инвеститорите.

Тъй като IPO-а на големите технологични компании са в недостиг, инвеститорите сигнализират, че са склонни да притежават акции на компания, която вече е генерирала приходи от 1 милиард долара през миналата година и има голям потенциал за растеж.

При тази цена Dropbox ще постигне оценка от приблизително 9,2 милиарда долара при продаване на всички акции. Сделката е презаписана, което означава, че инвеститорите ще получат само част от акциите, които са поискали, твърдят хора, запознати с детайлите.

Тази динамика може да донесе солиден ръст на цената на акциите на Dropbox  в първия ден на търговията в петък на Nasdaq под символа "DBX", но нестабилният и като цяло спадащ пазар може да хвърли сянка върху дебюта на Dropbox. Американските акции се сринаха рязко в четвъртък, като Dow Jones Industrial Average падна с повече от 700 пункта заради загрижеността на инвеститорите за перспективите от търговска война. 

IPO-то може да вкара 756 млн. долара в касите на компанията в допълнение към още 100 млн. долара, които Salesforce.com Inc. инвестира при частно пласиране на акции преди листването. Така това ще се превърне в най-големия технологичен борсов дебют от този на Snap. Сегашната пазарна стойност на Dropbox обаче е под оценката от 10 млрд. долара, постигната през 2014 г. при частно финансиране, изчислява Bloomberg. 

Тъй като е една от малкото компании, оценени на стойност 1 млрд. долара или повече, които могат да тестват публичните пазари през последните години, Dropbox се очаква да бъде барометър за останалите, а солиден дебют може да привлече повече кандидати да влязат на публичните пазари. Повечето от новосъздадените компании с най-високи оценки отложиха своите IPO-та, тъй като все още имат достъп до високи частни капитали от големи инвеститори.

Инвеститори от водещите компании за рисков капитал, като Sequoia Capital и Accel Partners, както и взаимни фондове, включително Fidelity Investments и T. Rowe Price, вкараха над 600 млн. долара в Dropbox, като смятат, че компанията има огромен потенциал да доминира в потребителския бизнес за съхранение на файлове.

Dropbox, която позволява на потребителите да съхраняват, споделят и да си сътрудничат при работа с документи, снимки и други файлове онлайн, е сред по-старите от така наречените еднорози – старътъпи с оценка над 1 млрд. долара. Компанията е основана през 2007 г. от Дрю Хюстън и Араш Фердоуси.

През последните няколко години Dropbox бе изправена пред интензивна конкуренция от страна на технологични гиганти като Google и Apple Inc., които навлязоха в бизнеса за съхранение на данни. Dropbox също така започна да предлага и корпоративни услуги.

11-годишната компания обаче никога не е отчитала годишна печалба, което не е необичайно за технологични стартъпи, искащи да станат публична компания. За миналата година  Dropbox отчете нетна загуба от 111,7 млн. долара при приходи в размер на 1,11 млрд. долара. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:58 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още