IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Непознат браузър успя да детронира Google в Азия

UC Browser е дело на Alibaba и набира сили в азиатските страни

16:01 | 02.01.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Мобилен браузър, рядко използван на запад, изпревари Chrome на Google на някои от най-бързо растящите азиатски пазари, давайки на собственика си Alibaba Group Holding предимство в надпреварата сред технологичните гиганти, опитващи се да привлекат следващото поколение интернет потребители, пише Wall Street Journal.

Стотици милиони потребители в Индия, Индонезия и други развиващи се пазари, сърфиращи за първи път в мрежата, избират UC Browser, продукт на гиганта в електронната търговия Alibaba. Те го предпочитат пред алтернативите, разработени от американските конкуренти. Потребителите твърдят, че UC Browser работи по-добре в страните, доминирани от по-евтини смартфони и по-слаби мобилни услуги.

"По-бърз е, иска по-малко памет и изглежда по-добре“ от Chrome, твърди Ризки Арки Прасетя, 20-годишен жител на Джакарта, който наскоро е сменил Chrome с UC Browser.

Индия и Индонезия са сред последните големи, неоползотворени напълно пазари от гледна точка на интернет потребителите. Само 30% от населението от 1,3 млрд. души на Индия използва интернет, а само 25% от 260-те млн. индонезийци сърфират в мрежата, твърди Международният телекомуникационен съюз, звено на Организацията на обединените нации.

UC Browser, който има над 430 млн. потребители по цял свят, обхваща 51% от индийския пазар на мобилни браузъри през последната година, в сравнение с 30% за Chrome, твърди компанията за уеб анализи StatCounter. В Индонезия UC Browser изпревари Chrome, като те имат съответно 41% и 32% дял в рамките на периода.

Chrome има над 1 млрд. потребители по целия свят според Google и около 47% пазарен дял спрямо 16% на UC Browser, твърди StarCounter. В САЩ Chrome има 39% пазарен дял, изоставайки зад Safari на Apple, който има 52%. UC Browser има под 1% пазарен дял в САЩ.

Chrome има по-голям дял от UC Browser на някои по-малки, но бързо развиващи се азиатски пазари, като Филипините и Виетнам според StatCounter.

UC Browser, познат с оранжевото си лого, е пуснат през 2004 г. Chrome беше пуснат за персонални компютри през 2008 г.

Говорител на Google е отказал да коментира въпроса. 

Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:04 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още