Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Рекламните инвестиции в България ще нараснат с 2,8% през 2017 г.

Основният двигател за повишението ще бъдат телевизията и интернет, в частност мобилната реклама и програматик решенията, смятат от Dentsu Aegis Network

Рекламните инвестиции в България ще нараснат с 2,8% през 2017 г.

Снимка: Pixabay

Забавяне на ръста на разходите за реклама в световен мащаб през 2017 г. предвижда най-новият доклад на глобалната комуникационна група Dentsu Aegis Network. Въз основа на данните, получени от 59 държави, докладът сочи забавяне на ръста на световните рекламни разходи от 4,8% до 3,8%.  Въпреки това прогнозата е условията да се подобрят през 2018 г. с прогнозен ръст на разходите за реклама от 4,3%.

Събитията през 2018 г., като зимните олимпийски и параолимпийски игри в Южна Корея, Световното първенство по футбол в Русия и изборите за Конгреса на САЩ, се очаква да стимулират растежа на рекламните разходи.

За България прогнозираният ръст на рекламните инвестиции за 2017 г. се очаква да е 2,8% на годишна база, като основният двигател за това ще бъдат телевизията и интернет, в частност мобилната реклама и програматик решенията (т.е. автоматизирано купуване на реклами). Прогнозата е през 2018 г. плавният тренд на покачване да продължи и инвестициите в реклама у нас да отбележат 3% увеличение на годишна база.

Очакван ръст на разходите за реклама през 2016- 2018 

Прогнозите на Dentsu Aegis Network сочат още, че дигиталните технологии продължават да разрушават статуквото и да стимулират иновациите по отношение на начините, по които търговските марки се свързват със своите потребители.

Навлизането на смартфони ще достигне до 4 милиарда души в световен мащаб, а около една трета от тези потребители определят смартфона си като свой основен източник за забавления. Това е много сериозна основа да се прогнозира, че рекламните разходи за мобилна реклама ще надминат десктоп инвестициите, достигайки 56% от дела на глобалните инвестиции за онлайн реклама. 

В България делът на дисплей рекламата като дял от общите медийни инвестиции също продължава да пада за сметка на мобилната реклама и през 2017 г. двата канала ще са с почти изравнени дялове – 32% за дисплей спрямо 30,4% за мобилна реклама. През 2018 г. прогнозата е мобилната реклама вече да има сериозна преднина с дял от 48% на годишна база.

Въпреки опасенията за силно икономическо влияние на решението на Великобритания да напусне ЕС, разходите за реклама в Обединеното кралство се представят по-добре от очакваното през 2016 г. и бележат ръст от 6,1% на годишна база. Въпреки че прогнозата за 2017 г. отбелязва ръст от 4%, за 2018 г. се очаква той отново да започне да върви плавно нагоре и в края на 2018 г. да достигне 5,9%.

Още по темата: Анализи

Последни новини

Коментари (0)


Още от Анализи
Huawei има шанс да изпревари Apple на пазара на смартфони през 2017 г.