Народното събрание прие на първо четене промените в Закона за корпоративното подоходно облагане за данъка “уикенд”.
Предвижда се да бъде въведена единна плоска ставка от 10% за получения в натура доход – т.е. предоставянето на фирмени активи за лично ползване, от служителя или управителя на фирмата, съобщава БТА.
Бизнесът ще има право да избира какво облагане да прилага – схемата с 10-те процента или действащия в момента режим, според който собственици, управители и служители на фирмите плащат данъци и осигуровки върху доходите в натура.
С промените в закона фирмените активи се разделят на три групи – имоти, превозни средства и други. За автомобилите бизнесът сам ще определя доколко се ползват за лични нужди според изминатите километри. Дава се възможност и да се избере фиксирано разделяне на ползването – 50% за служебни цели и 50% - за лични.
За имотите ползването за лични нужди ще се определя съобразно площта и времето за използване. В категорията други, където попадат например мобилните телефони, законодателят приема, че те се ползват за лични и служебни цели в съотношение 20:80%.
Предвижда се новите правила да се прилагат със задна дата от 1 януари.
Промените бяха предложени от депутати от ГЕРБ, водени от председателя на парламентарната бюджетна комисия Менда Стоянова, както и народни представители от Реформаторския блок и Патриотичния фронт.
Предстои поправките да бъдат разгледани на второ четене в парламентарните комисии, преди да бъдат одобрени окончателно в пленарна зала.


Арестуваха млад мъж с амфети във Варна
2000 машини за вота на 25 октомври са в пълна изправност
Арестуваха 18-годишен варненец с кока зад волана в Шумен
Йотова: Заплахите са пряко следствие от липсата на възможност за мирно уреждане на конфликта
Продължават безплатните пешеходни турове на Варна за индивидуални туристи
Тед Сарандос за следващия етап от растежа на Netflix, част 2
Купувачите у нас се отдръпват от имоти "на зелено", вторичният пазар набира сила
Тед Сарандос за следващия етап от растежа на Netflix, част 1
Целта за растеж на Китай се превърна в капан за Си Дзинпин
Вълната от пазарни сътресения заплашва цяла Европа
Porsche ще съкрати 40% от шефовете и ще вдигне цените
MINI показа нов приключенски Countryman
VW изпече новия си електрически SUV
Легендарният пикап на Пабло Ескобар предизвика спор
Новите коли на BMW вече оценяват шофьорите си
Стоянов: България е поискала съдействие за обследване с подводен дрон
Симеон Николов: Германия дава нови правомощия на спецслужбите: От шпионаж към преки операции
ДБ: Кабинетът не посочва Русия като отговорна за атаките заради изборите
Цветовете лак за нокти, перфектни за октомври
преди 10 години С приетите поправки на практика всеки фирмен актив, който се ползва и за лични нужди ще се облага с две данъчни ставки. "Остава отворен въпросът - не е ли редно същото двойно данъчно облагане да се въведе и за чиновниците, които ползват служебни автомобили, телефони, компютри и така нататък и за лични нужди. За тях до момента не се споменава нищо от управляващите." отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ааааа, кофти! Май никой не щя да се самообложи доброволно и черешаря като не можа да реализира приходи, почна да се върти налево надесно. Пак некви тъпни измисля. Според тъз глупост, всичко що не е кола или имот е ДРУГИ и трябва да му се плаща ДДС 20:80%. Това си е реално непризнаване на част от ДДС кредита. И изобщо нали така трябваше и всичко беше ясно и ток и жица? А сега, след половин година, промени със ЗАДНА ДАТА! Оставка бе, черешар отговор Сигнализирай за неуместен коментар