Професионалните предприемачи на търговски центрове за в бъдеще ще използват нови метрики в измерването на потенциала за инвестиция при развитието на даден проект. Това мнение представи Марк Гърни, директор Проектиране в германската строително-инвестиционна компания ECE Projectmanagement GmbH по време на Първата годишна конференция на Асоциацията на търговските центрове (ICSC), която се провежда днес в София с медийното участие на Investor.bg.
По думите на Гърни досега предприемачите са се фокусирали главно върху възвръщаемостта спрямо разходите, направени за изграждане на проекта, като краен и най-важен фактор за потенциала на даден мол. За сравнение, за в бъдеще те се очаква да отдават все по-голямо значение на рентабилността и факторите, които са директно свързани с печалбата.
Той илюстрира думите си с пример за проект на компанията в процес на развитие, който тя е решила промени, така че да повиши рентабилността спрямо първоначално замисления проект. Това е довело до повишение на разходите със 100 евро на кв. м, което от инвестиционна гледна точка е истинско „бедствие“, коментира Гърни. Въпреки това в резултат на промените компанията е успяла да повиши наемите в центъра средно с 2 евро на кв. м, което е огромно подобрение на общите показатели в дългосрочен план.
Също така той очерта няколко различни вида потребители, поведението на всеки от които играе различна роля върху функционирането на търговския център. Различните потребители, от своя страна, реагират различно и имат нужда от различен вид среда в самите търговски центрове.
Проучване на веригата търговски центрове Westfield очертава два основни вида потребители – такива, които обичат да пазаруват, и такива, които мразят, посочи предприемачът. И двата вида, от друга страна, биват фокусирани и нефокусирани купувачи. В резултат от тези критерии се обособяват няколко „подвида“ потребители като: такива, които само се разхождат в мола, но нямат намерение да пазаруват; потребители, които пазаруват, но търсят предимно промоции; „навигатори“ - млади потребители, насочени към новостите в модата, до голяма степен определящи новите тенденции; и потребители, които следват „навигаторите“.
Последните два вида (фокусирани купувачи, отворени към иновативни и модерни продукти) са основните двигатели за развитието на търговския център, тъй като са най-активните купувачи. Въпросът е дали техният брой ще се покачва или понижава за напред. Гърни обясни, че в търговските центрове на Westfield в САЩ тези два вида формират общо 52% от продажбите. Специално за Западна Европа според него броят на тези купувачи ще се повишава.
В резултат на това самите търговски центрове също променят своята стратегия и начина, по който се опитват да достигат до потребителите. Центровете, насочени предимно към потребители „навигатори“ използват по-наситен дизайн и интериор, както и агресивни визуални и графични елементи, на които въпросния тип потребители реагират положително (въпреки че дразнят други потребители).
В обобщение той каза, че за в бъдеще центровете ще бъдат в значително по-голяма степен насочени към печалбата и факторите, свързани с нея, към иновативните и ефективен дизайн, както и към активните и „нефокусирани“ купувачи.


Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР