Консорциумът с участието на Холдинг Пътища, Мостстрой и Галчев груп, подал най-ниска цена за Лот 4 на автомагистрала Тракия, получава (в случай че окончателно спечели конкурса) най-високата цена на километър, или 2,247 млн. евро на км, показва проучване на Investor.bg.
Сравнението е с цените, които поискаха и при които бяха одобрени строителите на лотове 2 и 3 - консорциум с участието на Трейс груп холд (за Лот 2) и гръцката компания Актор (за Лот 3).
Така офертата на Холдинг Пътища е с 30 хил. евро на км повече от цената, получена от консорциума Трейс груп холд и СК-13, и с 328 хил. евро над тази на Актор.
Според министъра на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев трите участъка са с еднаква трудност като геоложки условия.
Освен по парите на километър, Холдинг Пътища печели и най-голямата поръчка, или 209,6 млн. лв. с ДДС (174,7 млн. лв. без ДДС). Актор и Трейс-СК-13 ще вземат с по 35% по-малко, или съответно 134 млн. лв. и 137,9 млн. лв. с ДДС.
Консорциумът на Холдинг Пътища е в изгодна позиция и защото Агенция „Пътна инфраструктура” поема риска за геоложките проучвания и неотразена техническа инфраструктура при Лот 4, както и при Лот 3. В спечеления от Трейс и СК-13 конкурс, изпълнителите носят целия риск при забавяне на строителството или при оскъпяването му от непредвидени геоложки или инфраструктурни обекти.
Не на последно място има значение и наличието на кариери до съответните лотове на автомагистрала Тракия, както и наличният капацитет в машини и персонал.
По време на пресконференцията си от Актор не отговориха на въпроса от кого ще купят инертните материали, нужни за строителството. Трейс и Холдинг Пътища като местни компании са по-подготвени, включително и със собствени кариери.
Параметри на лотовете от АМ Тракия с проведени търгове през 2010 г.
| Километри | Цена в лв. с ДДС | Цена в евро на км с ДДС | Особености | |
| Лот 2 | 31,8 | 137 868 000 | 2,217 | Целият риск се носи от изпълнителя |
| Лот 3 | 35,7 | 133 973 906 | 1,919 | Държавата поема риска за геоложките проучвания и неотразена техническа инфраструктура |
| Лот 4 | 47,7 | 209 646 720 | 2,247 | Държавата поема риска за геоложките проучвания и неотразена техническа инфраструктура |
Свързани компании:


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри