Отчетът на швейцарския производител на часовници Swatch за първата половина на годината дава поредното доказателство, че секторът на луксозните стоки се отърсва от кризата. Повод за подобни твърдения дава силният ръст на печалбата на компанията, произвеждаща едни от най-скъпите часовници в света.
Печалбата на Swatch е скочила с 54,5 на сто на годишна база през първото полугодие, достигайки ниво от 465 млн. швейцарски франка. Позитивни са и данните за продажбите, които скачат с 24,1 на сто до 3,03 млрд. франка, съобщава Financial Times.
Продажбите дори са по-силни от рекордното за Swatch първо полугодие на 2008 година, когато продажбите за пръв път надхвърлиха 3 млрд. франка.
Силното представяне през първата половина на годината даде повод на ръководителите на компанията да потвърдят прогнозата си за цялата 2010 година. Според нея Swatch ще постигне рекордни продажби и значителен ръст на положителния резултат спрямо миналата година.
„Очакваме силни резултати за втората половина на годината както при печалбата, така и при продажбите“, обявяват от Swatch. Единственото притеснение е свързано с производствения капацитет, който в някои отношения вече е запълнен.
Особено силно подобрение е постигнато при оперативната печалба, която е скочила с 81,4 на сто до 626 млн. франка. Оперативният марж пък е нараснал доста впечатляващо – от 14,7 на сто до 21,8 на сто.
Основен двигател на доброто представяне отново са часовниците и бижутата, при които е отчетен ръст на продажбите от близо 31 на сто на годишна база до 2,57 млрд. франка. Самата компания определя това като „извънредно силен ръст“, допълва вестникът.
Силните резултати на Swatch са поредно доказателство за стабилизирането в сектора на луксозните стоки. Такива сигнали дадоха отчетите и на LVMH и Hermes.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ
преди 15 години Не е точно така. Компанията, начело с Николас Хайек, разработва и налага нискобюджетната серия на Swatch, която позволява да се развие марктинговия си отдел по време на часовникарската криза в Швейцария, а тези часовници просто са по-популярни у нас. Иначе - ето историята на Swatch Group накратко:http://***.investor.bg/news/article/102132/347.html отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години Откога Swatch е луксозна марка?! Тъкмо наопаки, техните продукти са евтини и определено са насочени към младежката аудитория и към купувачите със скромен бюджет. Разбира се, в цървуланска държава като България, където средностатистическият *** носи часовникQ&Q за 20 лева или менте на Rolex за 30, цена от 300 лева изглежда голяма, но истината е, че Swatch е абсолютно масова марка и е много, ама много далеч от лукса. отговор Сигнализирай за неуместен коментар