IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Отчетът на Swatch – доказателство, че луксът се завръща

Потребителите отново се насочват към луксозните стоки, печалбата на швейцарската компания скача с 55%

12:41 | 04.08.10 г. 2
Автор - снимка
Създател
Отчетът на Swatch – доказателство, че луксът се завръща

Отчетът на швейцарския производител на часовници Swatch за първата половина на годината дава поредното доказателство, че секторът на луксозните стоки се отърсва от кризата. Повод за подобни твърдения дава силният ръст на печалбата на компанията, произвеждаща едни от най-скъпите часовници в света.

Печалбата на Swatch е скочила с 54,5 на сто на годишна база през първото полугодие, достигайки ниво от 465 млн. швейцарски франка. Позитивни са и данните за продажбите, които скачат с 24,1 на сто до 3,03 млрд. франка, съобщава Financial Times.

Продажбите дори са по-силни от рекордното за Swatch първо полугодие на 2008 година, когато продажбите за пръв път надхвърлиха 3 млрд. франка.

Силното представяне през първата половина на годината даде повод на ръководителите на компанията да потвърдят прогнозата си за цялата 2010 година. Според нея Swatch ще постигне рекордни продажби и значителен ръст на положителния резултат спрямо миналата година.

„Очакваме силни резултати за втората половина на годината както при печалбата, така и при продажбите“, обявяват от Swatch. Единственото притеснение е свързано с производствения капацитет, който в някои отношения вече е запълнен.

Особено силно подобрение е постигнато при оперативната печалба, която е скочила с 81,4 на сто до 626 млн. франка. Оперативният марж пък е нараснал доста впечатляващо – от 14,7 на сто до 21,8 на сто.

Основен двигател на доброто представяне отново са часовниците и бижутата, при които е отчетен ръст на продажбите от близо 31 на сто на годишна база до 2,57 млрд. франка. Самата компания определя това като „извънредно силен ръст“, допълва вестникът.

Силните резултати на Swatch са поредно доказателство за стабилизирането в сектора на луксозните стоки. Такива сигнали дадоха отчетите и на LVMH и Hermes.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:13 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 0
aglika_v
преди 13 години
Не е точно така. Компанията, начело с Николас Хайек, разработва и налага нискобюджетната серия на Swatch, която позволява да се развие марктинговия си отдел по време на часовникарската криза в Швейцария, а тези часовници просто са по-популярни у нас. Иначе - ето историята на Swatch Group накратко:http://***.investor.bg/news/article/102132/347.html
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 0
Crux
преди 13 години
Откога Swatch е луксозна марка?! Тъкмо наопаки, техните продукти са евтини и определено са насочени към младежката аудитория и към купувачите със скромен бюджет. Разбира се, в цървуланска държава като България, където средностатистическият *** носи часовникQ&Q за 20 лева или менте на Rolex за 30, цена от 300 лева изглежда голяма, но истината е, че Swatch е абсолютно масова марка и е много, ама много далеч от лукса.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още