Пазарът на луксозни стоки в Европа се радва на възстановяване след тежките дни през 2009 година, а добрите новини изглежда ще продължат през целия празничен месец декември.
Подемът се дължи на множеството китайски туристи, които са решили да се разходят из Стария континент и да се снабдят с изненади за под елхата именно от бутиците и магазините на едни от най-скъпите улици в европейските столици.
Търговците обаче са притеснени, че ако еврото скочи, част от този наплив може да се изчезне.
Световните продажби на пазара за луксозни стоки, който включва хай-тек джаджи, чанти, часовници и козметика – е намалял с 8% за цялата изминалата година според проучвания на консултантската фирма Bain&Co.
Индексът Dow Jones Luxury, който измерва представянето на компаниите по света в бизнеса с луксозни стоки и услуги, е нараснал тази година с 34% спрямо предходната. И голяма част от това възстановяване се дължи именно на туристическия бранш в Европа, който, съчетан с рекордно ниските стойности на еврото, което през юни тази година достигна най-ниските си нива от четири години насам, успя да върне блясъка и славата на редица известни марки, пише The Wall Street Journal.
Според Франческо Трапани, главен изпълнителен директор на Bulgari SpA, китайските потребители са „голям фактор“ за ръста от 11% на европейския пазар за италианска бижутерия за третото тримесечие на годината.
Според данни на PPR SA, собствениците на Gucci Group, на туристите в Европа се дължат повече от 50% от продажбите. А за първите девет месеца от тази година броят на китайските потребители е нараснал близо два пъти в сравнение с година по-рано и именно тези хора са направили близо 22% от продажбите в цяла Европа, казват от компанията. Сред марките, които са собственост на PPR SA, са Yves Saint Laurent, Alexander McQueen Stella и McCartney.
Китайските потребители са привлечени от луксозните стоки в Европа, които или са особено скъпи, или не са налични в родината им.
По данни на консултантите от Tourism Economics броят на туристите от Китай, които посещават Западна Европа, ще нарасне до 2,4 млн. души през тази година (за 2009 година броят им е бил 2 млн. души). Харчовете им по време на екскурзиите също нарастват. През първите 10 месеца на годината китайските туристи са харчили 99% повече в сравнение с година по-рано, показват анализи на специалистите от сайта за международно пазаруване Global Blue. Средната стойност на транзакция тази година според тях е 718 евро.
Данни на британска модна къща Burberry PLC сочат, че само на китайските туристи се дължат 30% от общите продажби в Лондон, а човекопотокът от Русия и Близкия Изток също е нараснал. Независимо че фирмата не разполага с данни за цяла Европа, изпълнителният директор на компанията Ангела Арентс казва, че отделните поделения на магазина из различните страни от Европа също се радват на ръст в оборота си благодарение на туристите от Азия.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни