IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Глобалните продажби на алкохол бележат първи спад от 2001 г.

Консумацията на алкохолни напитки в най-големия пазар Китай е намаляла с 3,5% през миналата година

12:14 | 14.05.16 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

През 2015 г. глобалните продажби на алкохол са спаднали за първи път, откакто компанията за пазарни проучвания Euromonitor е започнала да следи пазара през 2001 г., пише CNN.

Всъщност ще трябва да се върнете към азиатската финансова криза от края на 90-те години, за да откриете последния спад в световната консумация на алкохолни напитки, посочва анализаторът на Euromonitor Спирос Маландакис.

Въпреки че продажбите в доларово изражение са нараснали с около 2% през 2015 г., общият обем на изпития алкохол е спаднал с 0,7%.

Спадът на икономиките на големите развиващи се пазари изглежда принуждава потребителите да не пият толкова много.

Китай, която е най-големият консуматор на алкохол в света, отбелязва 3,5% спад в потреблението за миналата година, докато икономическият растеж на страната се забавя.

Консумацията в Бразилия и Източна Европа е спаднала съответно с 2,5% и 4,9%. Бразилия е изправена пред икономически проблеми и политическа криза заради корупция. Споровете между Украйна и Русия пък са повлияли негативно на индустрията в Източна Европа.

Като цяло алкохолната индустрия е смятана от инвеститорите за нещо сигурно, тъй като хората пият и в добри, и в лоши времена. Но нещата не се развиват точно така в момента.

Ромът и водката са били най-зле представящите се напитки миналата година. От своя страна английският премиум джин, ирландското уиски, японското уиски и тъмната бира се радват на скок в популярността през периода. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:28 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още