IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Audi поема по надолнището в Китай

В продължение на години концернът гонеше рекорд след рекорд в страната, а сега внезапно търсенето секва

09:58 | 16.08.15 г. 5
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Германският автомобилен производител Audi е продал на своя най-важен експортен пазар Китай значително по-малко коли през юли, в сравнение с година по-рано. Продажбите падат с 12,5% до около  42 300 автомобила, както съобщава базираната в Инголщад и принадлежаща към концерна VW компания. В световен мащаб продажбите през юли отчитат все пак лек ръст от 1,4 на сто до 146 100 единици. С това обаче Audi изостава значително зад конкурентите си BMW и Daimler, предава ДПА. 

Директорът по маркетинга на Audi Лука ди Мео твърди, че става дума за преходен период, имайки предвид предстоящите смени на моделите. Особено сложно за компанията е положението именно в Китай, където компанията досега продаваше всяка трета своя кола. Най-продаваният тук модел, лимузината A6, ще покаже новия си вариант на пазара едва към края на годината, както и новия голям джип Q7.

Новият A4 пък ще бъде представен в Китай едва догодина. 

От януари Audi е продала в Китай 316 100 автомобила и по този начин изостава от миналогодишните продажби за същия период с 0,3 на сто. Целта за продажба на поне 600 000 коли през тази година не бе потвърдена от мениджмънта през юли.

Търсенето на автомобили от високия клас в Китай отслабва, тъй като икономиката там като цяло се забавя. И BMW и Mini отчитат спад на продажбите през юли с 6%, но Daimler наваксва с нови модели и по-добра търговска мрежа в Китай и отчита ръст на продажбите от цели 41,5 на сто за месеца, като по този начин наваксва изоставането от конкурентите си.

В световен мащаб Audi изостава и през юли, и през цялата година спрямо своите главни конкуренти. BMW продаде през юли около 148 000 коли от основната си марка, което е ръст от 5,8 на сто на годишна база. Daimler расте с 15,2 на сто при продадени 149 000 коли, а Audi има ръст от 1,4 на сто до 146 000 доставки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:30 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

5
rate up comment 6 rate down comment 2
ДХДО
преди 8 години
Иначе казано, подобни стоки или ще се свият чувствително като номенклатура, брой производитили и пр, (а не малка част от тях просто ще изчезнат, заради прекалено скъпата поддръжка на развойната и производствена инфраструктура, която няма да бъде възможно да се изплаща от толкова малочислен пазар) или тази издръжка на луксозната индустрия (в днешния й вид), ще тр да мине на плещите на данъкоплатеца, за да могат една шепа избрани да продължат да се радват на такива гъдели.По подобен начин, в недалечното минало от човешката история е бил обезпечаван материалния стандарт на живот на аристокрацията, т.е. не става въпрос за нищо ново и невиждано, така че няма да се учудя , ако се наложи да се върнем отново под някаква форма към него ;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 8 rate down comment 0
ДХДО
преди 8 години
Със готови пари , т.е. спестени, наследени или идващи от достатъчно виско заплата, такива луксозни дрънкулки могат да си позволят има-няма едни 100 мил. човека в глобален мащаб, всички останали продажби са кредит. Дори с магическа пръчка да изчистим текущата планина от кредити, които тежат като воденичен камък и блокират работата на икономиката и започнем отново да отпускаме кредит за потрбление на стоки от този сегмент, до няколко години системата ще се окаже отново в подобен блокаж. Ако обаче извадим кредита от уравнението, огромната индустрия за луксозни стоки ще се опре в един крайно недостатъчен като численост пазар, за да продължи да поддържа цялата инфраструктура, в резултат на която се реализират съвременните технологии и иновации, влагани в не малка част от луксозните стоки.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 15 rate down comment 2
SS-23
преди 8 години
Бедните, т.е. хората "на заплата" спряха да взимат кредити, спряха "да лапат" повече отколкото практически имат нужда ---> спаднаха печалбите на богатите, т.е. на тези, които купуваха и "лапаха" "лаченото", при това в пъти повече, отколкото реално човек има жизнена необходимост ---> производителите на "лаченото" отиват на загуба!Извод - когато удариш по тези, които са "на заплата", т.е. по тези, които реално създават "добавената стойност" - всичко по веригата заминава!Ха сега отговорете - кой и как удря по хората "на заплата" !?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 13 rate down comment 0
ivancholak
преди 8 години
ми фара като струва 8 бона
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 14 rate down comment 1
SS-23
преди 8 години
Audi поема по надолнището в КитайВ световен мащаб Audi изостава и през юли, и през цялата година спрямо своите главни конкуренти.---че това учудва ли изобщо някого?! най-скъпото отпада от играта първо!научете се да правите коли до 20 хилки и ше качите!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още