IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Акциите на LVMH поевтиняха след разочароващи резултати за тримесечието

Ръстът на продажбите на модни и кожени стоки не оправда очакванията на анализаторите

11:45 | 13.10.15 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Цената на акциите на LVMH започна да пада в рамките на сесията в Париж, след като компанията отчете финансовите си резултати за третото тримесечие, а приходите от продажби на модни стоки и такива, произведени от кожа, не оправдаха очакванията на анализаторите на фона на отслабващото търсене в Китай, предава Bloomberg.

Приходите на подразделението, включващо чантите Louis Vuitton и роклите Marc Jacobs, нарастват с 3% на органична база, но медианната прогнозата на експертите беше за ръст от 6 на сто. В резултат от това акциите на компанията отбелязаха спад от 2,9% на цената, достигайки 161,75 евро в 9:03 ч. местно време в Париж.

Резките спадове на фондовия пазар в Китай и девалвацията на валутата се оказаха допълнително предизвикателство за компаниите за луксозни стоки във втората по големина икономика в света. Продажбите на кожени изделия, коняк и часовници в страната започнаха да спадат след началото на антикорупционната кампания на властите, а купувачите се насочиха към Европа и Япония.

Растежът в САЩ се забавя на фона на сътресенията на финансовите пазари, а силният долар възпира туристите да харчат повече.

Данните за тримесечието са смесени, твърди Томас Чуве, анализатор на Citigroup в Лондон. “Тенденциите в Louis Vuitton показват забавяне в САЩ, Китай, Хонконг, Макао и Тайван”.

Модните и кожените изделия представляват най-голямото подразделение на LVMH и носят повече от една трета от продажбите на компанията, както и повече от половината от приходите преди лихвите и данъците.

Общите приходи за тримесечието се покачват с 16 на сто до 8,58 млрд. евро. Приходите отчитат ръст от 7% на органична база, надминавайки очакваните 5,4% от 18 анализатори. 

Подразделението за вино и спиртни напитки се оказва най-голямата изненада - то се радва на 16% ръст на органичните приходи през тримесечието, в сравнение с медианната прогноза за скок от 5%. От компанията разкриха, че продажбите на коняк Hennessy са подпомогнати от успеха в Китай.

“В една несигурна икономическа и финансова среда LVMH продължава да залага на стратегията си, фокусирана върху иновацията и целенасочена географска експанзия в най-обещаващите пазари”, коментираха от базираната в Париж компания.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:32 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още