Откриха подобна на Земята планета около звезда като Слънцето

Kepler 452b се намира на около 1400 светлинни години от нас в съзвездието Лебед

21:29 | 23.07.15 г. 16
	Артистична илюстрация на НАСА сравнява Земята (вляво) с Kepler 452b. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Артистична илюстрация на НАСА сравнява Земята (вляво) с Kepler 452b. Снимка: Ройтерс

С помощта на телескопа "Кеплер" американски учени откриха екзопланета, подобна на Земята, която се намира в "обитаемата зона" около звезда като Слънцето. Това бе съобщено на пресконференция на НАСА, предадоха световните информационни агенции.

Екзопланетата Kepler 452b е 60 процента по-голяма от Земята. Намира се на около 1400 светлинни години от нас в съзвездието Лебед, заявиха учените на пресконференцията на НАСА.

По новооткритата планета може да се съди каква участ очаква Земята след милиарди години, когато Слънцето ще е по-горещо, твърдят специалисти от института SETI. От института на базата на данните, събрани от телескопа "Кеплер", са съставили каталог на небесните тела-кандидати за екзопланети.

"На 20-ата годишнина от откриването на първата екзопланета, "Кеплер" успя да намери планета и звезда, които най-много се доближават до почти пълните копия на Земята и Слънцето. Тази находка ни позволява да направим поредната крачка към откриването на пълноценни двойници на нашата планета" - заяви Джон Грунсфийлд, заместник-директор на НАСА по научните въпроси.

Благодарение на телескопа "Кеплер", който от три години и половина наблюдава хиляди звезди на кръстопътя на съзвездията Лебед и Лира, е съставен нов каталог, в който към 4175 вече известни небесни обекта са добавени още над 500. Сред тях са 12 екзопланети, подобни по размери и условия на Земята.

Една от тях - Kepler 452b - може да бъде наречена "по-голямата братовчедка" на нашата планета, заявиха американските учени на пресконференцията на НАСА.

Kepler 452b орбитира около звездата си Kepler 452, чиято маса и спектрален клас са идентични на нашето Слънце. Тя се намира на края на "обитаемата зона" или "зоната на живота" - на такова разстояние от своята звезда, при което на планетата не е нито прекалено горещо, нито прекалено студено и затова може да съществува вода в течно състояние. А това на теория позволява да се говори за евентуално зараждане на живот на повърхността й във вида, в който процъфтява на Земята.

Има обаче и съществени разлики между Земята и Kepler 452b, чийто диаметър е с около 60 процента по-голям от земния. Това кара учените да отнесат екзопланетата към т.нар. суперземи, точните физически свойства и обитаемостта на които засега са поставени под въпрос.

Освен това, ако се съди по възрастта на звездата, Кepler 452b е с 1,5 милиарда години по-стара, отколко е нейната "по-млада братовчедка" Земята. От една страна това увеличава шансовете за съществуване на живот на нейната повърхност, а от друга не дава никакви гаранции за това, подчертава Джон Дженкинс, един от авторите на откритието.

Освен Kepler 452b, телескопът "Кеплер" е открит още 12 потенциални "братовчедки" на Земята. Техният диаметър е равен на земния или е по-голям от него не повече от два пъти, при това се намират в рамките на т.нар. "обитаема зона".

Специалистите на НАСА се надяват, че откритието им ще помогне да бъде намерен истински двойник на Земята, с изучаването на който ще се заеме строящият се сега телескоп TESS, наследник на "Кеплер".

(БТА)

Последна актуализация: 06:35 | 14.09.22 г.
Още от Style виж още

iivanoff
Това няма да ти помогне! Гарантирано никой не може да свърши твоята работа, вместо самия теб :)))))
Longin
пии си и хаповете, иванофф
Mesoiadess
"на кръстопътя на съзвездията Лебед и Лира,.......... са добавени още над 500. Сред тях са 12 екзопланети, подобни ...... на Земята."По - важно е статистическото заключение , че на 500 обекта 10 или около 2% са в зоната на комфорт . Това значи , че в една малка галактика (от 100 милиарда звезди х 10 планети в система) - ще има около 20 милиарда "близнаци" на Земята . По една за всяко левче от БГ дълга ! :)))))
dr.5rov
Интересно дали Кеплерианците или както там си се наричат (ако ги има) са успели вече да ни открият с техните телескопи и дали в техния Ивестор е имало статия за нас.
iivanoff
прочети коментар 11 за да разбереш колко и от КЪДЕ "гаргаробластера" или изобщо както можеш/желаеш/искаш да определиш е ударил обръщащия се към мен, чрез цитираните от него капацитети!
iivanoff
Ако използването на чужди "мисли" в обръщение към мен (Хахото -> Артър Дент http://chitanka.info/text/186/8 ) без никаква връзка с написаното от мен, може да се нарече разговор, то "разговора" беше за маймуните на земята! Следователно няма как да разбереш дали има маймуни там чрез "разговора" :))))))))))))))))А понеже аз коментирам само въздействието на новината върху маймуните на земята, то за евентуално наличие на маймуни там можеш да попиташ НАСА :)))))))))))))))))
Sakamano
Вие двамата по колко гаргаробластера сте ударили? Или сте слушали вогонска поезия?
0pk
Аз сега не можах да разбера, има ли там маймуни или няма, а iivanoff?
iivanoff
Ако аз трансцендентирах изобщо каквото и да е за себе си и за вас, щом и АЗ и ВИЕ сме маймуни, то аз щях да го правя ЧРЕЗ ВЯРА, щом то е извън възможностите ни изобщо да го разберем /отвъд всяко възможно наше знание/! => Аз щях да налагам ВЯРА!А Напротив - аз унищожа ВЯРАТА ви, чрез която приемате правилата, щом ви показвам противоречия, които те самите генерират!=> Щом аз успявам да ви покажа противоречия, които изобщо някой от вас е способен да види/разбере, то аз не трансцендентирам, щом противоречието НЕ се генерира отвъд всяко възможно знание на човека!Но, щом видимото и разбираемо за даден човек е трансцедентално за ***, НЕ следва ТО да е отвъд всяко възможно знание на човека, а е само да е отвъд възможното знание на ***!=> маймуни са тези, които щом не разбират дадено нещо, го приемат за себе си за трансцедентално, следователно остава постоянно извън техните способности да го разберат, въпреки че ТО НЕ е отвъд всяко възможно знание на човека!
deant
Сигурно планетата представлява нова инвестиционна възможност... Жалко, че не са открили още начин за бързо пътуване в космоса иначе вече да са почнали да копат за злато и нефт там.