IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Шест основни тенденции в ритейл сектора през 2017 г.

Глобализацията, новите технологии и демографските промени са сред ключовите предизвикателства пред търговията в световен мащаб

09:35 | 14.04.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Технологиите

Технологиите вече не са враг номер 1 за физическите магазини. Ритейлърите все повече смесват реалното с технологичната новост, за да въведат нови преживявания за потребителите чрез повече гъвкавост и персонално отношение.

Опашките в магазините би трябвало скоро да останат в миналото. Потребителите биха могли да се самообслужват чрез помощта на роботи или виртуални продавачи. Потенциалното въздействие на интернет на нещата върху ритейл сектора се оценява на около 1,12 трлн. евро.

Възходът на мобилните потребители

Водещите търговци вече не се разширяват само на едно определено място. Светът става все по-малък благодарение на глобализацията и навлизането на нови пазари е повече от лесно.

Средностатистическият глобален потребител същевременно все повече остарява, увеличава се вероятността да е азиатец и е все по-мобилен. Урбанизацията пък означава, че все повече хора получават по-голям избор и повече възможности заради фрагментацията на традиционните социални структури от миналото.

Все пак локалният контекст също остава важен, макар че глобализацията си остава водеща тенденция. Потребителите от Бостън до Пекин харесват едни и същи смартфони, носят едни и същи дрехи, пият почти една и съща бира например.

Шопинг туризъм

Ако погледнем най-натоварените летища и транспортни хъбове, можем да си представим бъдещето на ритейл сектора. Броят на пасажерите, преминали през петте най-натоварени летища в света, се очаква да надвишат 400 млн. души на година. Затова се очаква и шопинг туризмът да удвои приходите до 93 млрд. евро през следващите 10 години.

Храната

Храната е нещо повече от гориво. В момента е на ход революция, движена от социалните мрежи и апетитът за нещо ново и автентично. Затова и брандовете включват храната в преживяването, което дават на потребителите.

Световно известни шеф-готвачи стават все по-достъпни, а уличната храна изобщо не е синоним на нещо мръсно, евтино и нездравословно. Храната и технологиите също си взаимодействат.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:31 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още