Ритейл секторът се променя бързо, а глобалните брандове въвеждат иновации скоростно, за да останат в играта. Глобализацията, новите технологии и демографските промени са сред ключовите предизвикателства пред търговията в световен мащаб предвид бързите промени в поведението на потребителите.
В днешно време потребителите искат достъп до продуктите веднага, по всяко време на денонощието, което се отразява и на навиците им, коментира експертът за ритейл сектора Фиона Хамилтън, цитирана от онлайн изданието property-magazine.eu.
Променят се и основните мотиви на потребителите за пазаруване, като все по-силни стават емоционалните фактори и връзки, взаимодейсвтието с личните им ценности, допълва тя.
На тази база Хамилтън очертава шест ключови тенденции в ритейл сектора през тази година.
Завръщането на търговските улици
Онлайт търговците и глобалните брандове постоянно предизвикват физическите магазини да предоставят незабравимо изживяване на потребителите при пазаруване, което електронната търговия не може да им даде. Все пак купувачите все още търсят места за контакти, релакс и самоопределяне.
Въпреки непрекъснатото засилване на онлайн търговията, 95% от всички сделки се осъществяват от ритейлъри с физически магазини. Дори и Amazon и Google отварят първите си реални магазини.
Все по-популярни тенденции за реалните обекти са хибридизацията и различни други технологични нововъведения. Все повече са и монобранд магазините, тъй като реалната връзка с потребителите е в основата на развитието им.
Луксът не е това, което беше
Основна тенденция в луксозния сегмент е потребителите да не се определят спрямо това, което имат, а спрямо това кои са те.
През последните 20 години разходите за луксозни стоки са нараснали над три пъти до 253 млрд. евро. Новите тенденции в разходите за лукс обаче налагат ритейлърите да разбират по-добре нуждите на купувачите, това какви искат да бъдат. Брандовете вече преосмислят собствената си представа за ценност и променят фокуса си от продажбата на продукти към осигуряването на преживявания чрез различни услуги.
Потребителите очакват същото, което им дават технологичните стартъпи, от търговците. Те от своя страна отговарят, като създават нови формати, за да достигнат до други демографски групи, които смятат традиционният лукс за стерилен.
Луксозните брандове също започнаха да преследват „бързата мода“ благодарение на динамиката на социалните мрежи и културата „на поискване“. Това дава голямо основание на клиентите им да се завръщат отново и отново.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Нумерологична прогноза за 8 – 14 декември
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?