Производството в заводите в еврозоната през март нарасна доста по-силно от очакваното и с най-бързо темпо от 20 месеца, благодарение главно на енергоносителите, отчитайки втори пореден месец на повишение, съобщи Ройтерс, като се позова на данни на европейската статистическа служба Евростат.
Индустриалното производство в еврозоната се е разширило с 1,0% през март на месечна база, надхвърляйки очакванията на пазара за ръст от 0,4% и регистрирайки най-силното си нарастване от юли 2011 г. Евростат обаче коригира данните си за февруари до увеличаване на промишлената продукция през месеца до 0,3% от първоначално обявените 0,4%.
На годишна база индустриалното производство регистрира спад с 1,7% през март, който обаче се забавя спрямо отчетения показател за февруари от 3,2%.
Като цяло картината остава смесена, тъй като на месечна база производството се е свило във Франция и Италия, чиито икономики са на второ и трето място по обем в региона, подчертавайки проблемите, с които се сблъскват държавите-членки в опита си за връщане към икономически растеж и създаването на нови работни места.
Производството в Германия е нараснало с 1,7% на месечна база, докато във Франция продължава да задълбочава спада до 0,9% през март спрямо 0,8% през февруари. В Италия свиването се забавя до 0,8% през март от 0,9% през февруари. Трите държави осигуряват две трети от производството в еврозоната.
Индустриалното производство през март е било подкрепено в най-голяма степен от увеличаването на продукцията в енергийния сектор с 3,8% на месечна база след ръст от 1,9% през февруари и 0,1% през януари.
Производството на потребителски стоки за дълготрайна употреба като автомобили и хладилници се е повишило с 1,9% на месечна база, докато през февруари бе отчело ръст от едва 0,7%.


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци