През 2013 г. повече от половината домакинства в България - 53,7% имат достъп до интернет в домовете си. Това показват резултатите от изследване на Националния статистически институт (НСИ) за използване на информационно-комуникационните технологии (ИКТ) от домакинствата у нас.
Данните на НСИ показват, че спрямо предходната година има растеж от 2,8 процентни пункта на домакинствата с достъп до технологиите.
Показателна е тенденцията за навлизането на новите технологии - за петгодишен период относителният дял на домакинствата с достъп до интернет се е увеличил с 24,1 процентни пункта, а използването на широколентова връзка бележи ръст от 27,5 процентни пункта.
С най-висок дял на домакинствата с достъп до интернет е Югозападният район - 63,3%, към който принадлежи и столицата. След него се нареждат Южният централен и Североизточният район, в които малко повече от половината домакинства имат достъп до интернет - съответно 52,7 и 51,5%. От тенденцията за страната значително изостават домакинствата от Северозападния район, където 42,8% от домакинствата имат достъп до интернет.
Най-активните потребители в мрежата са младежите на възраст между 16 и 24 години, като през 2013 г. почти 80% от тях използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично.
Същевременно се констатира обратнопропорционална зависимост между възрастовите групи и честотата на редовното ползване на интернет - при по-високите възрастови групи се наблюдават по-ниски стойности на този показател, като от населението в най-високата възрастова група (от 65 до 74 навършени години) едва 8,3% използват глобалната мрежа.
Значителни са и различията за редовно използващите интернет спрямо образованието им. Докато 86% от лицата с високо образование използват редовно глобалната мрежа, то едва 19,2% от лицата с основно или по-ниско образование се възползват от възможностите, които интернет предоставя.
Електронната търговия
Постепенно се увеличава делът на хората, които пазаруват за лични нужди онлайн. За текущата година малко над 12% от лицата на възраст 16 - 74 навършени години са направили онлайн покупки през последните дванадесет месеца, което е с почти 3 процентни пункта повече спрямо предходната година.
Най-често пазарувани онлайн са дрехите и спортните стоки, като малко над 68% от пазарувалите по интернет са закупили артикули от тази гама. На следващо място се подреждат поръчките, свързани с пътувания или хотелски резервации - 32,9%, стоки за дома - 31,1% и покупките на билети за различни развлекателни събития - 22,5%.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил