Френският рекламен гигант Publicis Groupe сключи очакваната сделка за придобиването на интернет агенцията Razorfish от Microsoft за около 530 млн. долара в кеш и акции, предава New York Times.
След като бъде финализирана сделката, вероятно през четвъртото тримесечие, настоящият мениджмънт на Razorfish ще бъде запазен и агенцията ще бъде независимо звено от подразделението VivaKi на Publicis.
След реализирането на сделката около една четвърт от приходите на Publicis ще идват от интерактивна и дигитална реклама, казват от компанията.
Цената на придобиването е с между 1,4 и 1,5 пъти по-висока от годишните приходи на Razorfish, които са оценени на 400 млн. долара за миналата година.
Голяма част от споразумението представлява стратегическо партньорство между Microsoft и Publicis, която притежава още агенции като Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, MediaVest Group и ZenithOptimedia
Според споразумението, което ще е в сила пет години, Publicis ще купува банер реклама и реклама при търсене в MSN.com и Bing – собственост на Microsoft. От своя страна, Microsoft ще е задължена да прави известни инвестиции в Razorfish.
Рекламодатели, с които работи Razorfish, преди известна с името Avenue A/Razorfish, са Best Buy, Ford Motor, McDonald’s, MillerCoors, Levi Strauss & Company и Starwood Hotels and Resorts. В агенцията работят около 2 хил. души. Боб Лорд ще продължи да бъде изпълнителен директор на агенцията и след придобиването.
Microsoft стана собственик на компанията майка на агенцията aQuantive през 2007 г.
Търгът за Razorfish привлече предложения от някои от най-големите имена в рекламата като британската WPP и японската Dentsu.


Хороскоп за 12 декември 2025
Виц на деня - 11 декември
Мачовете по ТВ днес (11 декември)
Без ток във Варна на 11 декември 2025
Отбелязваме Световния ден на планините
Китай показа най-големия в света "кораб майка" за дронове
Мексико въвежда мита до 50% за китайски и азиатски стоки
Любители на ракията опитаха премиум напитки на най-големия фестивал в София
САЩ и Катар може да създадат свръхпредлагане на LNG на европейския пазар
Забраната на социални медии в Австралия няма да спаси децата
Знаете ли как Audi Matrix LED комуникира с пътя?
Kia показа новия си кросоувър за Европа
Сервиз поиска 15 000 евро за ремонт на Tesla, собственикът я оправи срещу 100 евро
Мъж паркира Ferrari на балкона си, за да разбере, че Виена не е Дубай
С кого ще се конкурира новата суперкола на Toyota
Тома Биков: Ще вземем решения, след като отчетем фактите
Руски режисьор с необичайно остра критика в присъствието на Путин
Легендата Джерард призова Салах: Остани в "Ливърпул"
Асен Василев: Оставка веднага, Борисов да не чака Нова година
Атанас Атанасов, ДБ: Властта е делегитимирана