IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Защо старт-ъпите в рекламния бизнес са на загуба въпреки онлайн бума

Ръководителите на по-малките рекламни компании обвиняват агресивното инвестиране в бъдещия растеж за високите загуби

08:48 | 22.08.14 г.
Автор - снимка
Създател
Защо старт-ъпите в рекламния бизнес са на загуба въпреки онлайн бума

В момента рекламодателите харчат рекордни суми за реклами в интернет. Досега обаче повечето от борсово котираните онлайн рекламни компании не успяват да спечелят от бума, а през последните месеци техните акции се сриват.

Става дума не за големите, добре познати имена като Google или Facebook, а за по-малките компании, които купуват рекламно пространство за своите клиенти и пласират след това рекламите в сайтове или в рамките на приложения. В списъка са компании като Rocket Fuel, която се занимава с автоматизация на този процес, компанията за видеореклама Yume, доставчикът на рекламни технологии Rubicon Project, специализираната в мобилната реклама компания Millennial Media и Tremor Video, рекламна видеомрежа, пише в свой анализ Wall Street Journal. 

Тези компании, които осъществиха първично публично предлагане през последната година и половина, привлякоха инвеститорите с обещанието да бъдат част от бързо развиващия се онлайн рекламен бизнес. Разходите за онлайн реклама ще скочат през тази година според прогноза на анализаторите от Emarketer с 25 на сто, и ще възлизат на 39% от всички разходи за реклама в Съединените щати.

Въпреки че компаниите за онлайн реклама непрекъснато отчитат увеличаване на приходите, при много от тях още по-бързо се трупат загуби.

През миналата седмица Yume заяви, че загубата през второто тримесечие се увеличава двойно до 2,6 милиона долара, въпреки че приходите се покачват с 18 процента за същия период. Преди това Rocket Fuel отчете загуба от 9,8 млн. долара спрямо загуба от 3,84 млн. долара за същия период на миналата година. Приходите са се увеличили със 70 на сто до 92,6 млн. долара. При Tremor загубата се увеличава четирикратно от 300 000 долара до 5,4 млн. долара, а приходите от продажби скачат с 23 на сто.

Ръководителите на тези компании обвиняват агресивното инвестиране в бъдещия растеж за високите загуби. Те искат да си гарантират, че ще могат да превърнат нарастващото търсене на автоматични, така наречени "програмирани" дисплей решения, в пари.

„Разходите за изследователска и развойна дейност са се увеличили на годишна база с 65 на сто, защото ние увеличихме нашите инвестиции в съществуващи продукти и нови програмни инициативи", казва главният изпълнителен директор на Yume Джаянт Кадамби по време на инвеститорска конференция, посветена на данните за второто тримесечие. По-подробен коментар обаче компанията отказва.

И главният изпълнителен директор на Tremor Video Бил Дей изказва подобен аргумент. В електронно писмо до Wall Street Journal той пише, че Tremor инвестира в технологии, които ще позиционират компанията на по-добро място, за да успее „тя да улови рекламните долари“, които с увеличаваща скорост преминават от телевизора към цифровото видео и програмираните реклами.

Последна актуализация: 00:01 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още