С 23% до 66 814 души са се увеличили руските туристи в периода януари – май 2011 г. спрямо същия период на миналата година. Това каза зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов на пресконференция, на която бяха отчетени резултатите от интегрираната рекламна кампания на българския туризъм в Русия.
Според зам.-министър Маринов до края на годината се очаква да бъдат издадени повече от 300 000 визи на руснаци. Търсенето на визи за България е нараснало с 42% към момента на годишна база.
Според данни на Националния статистически институт (НСИ) през юни 2011 г. посещенията на руски граждани в България се увеличават с малко над 24% на годишна база.
Иво Маринов отбеляза, че руският пазар е със сериозни перспективи за растеж, като максималният му потенциал може да достигне още 44% над настоящия обем пътувания на руснаци в България. Той допълни, че по данни на руската интернет търсачка Яндекс България е второ място след Турция като предпочитана дестинация за почивка от руснаците.
Според данни на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) 80% от посещенията на руски граждани в България са ваканционни пътувания. Три четвърти от тях са с цел почивка на море.
Статистиката сочи още, че руските граждани реализират средно 12 нощувки в България при среден престой в Турция и Гърция от 11 нощувки. Средно на едно лице пък руските туристи харчат у нас 840 евро, като средните разходи само за нощувка са 69 евро на вечер.
Основният таргет на МИЕТ са руснаците във възрастовата група 25 – 50 години, които живеят в градовете. Основният фокус обаче е поставен върху по-младите - на възраст до 34 г., принадлежащи към групите с по-високи доходи и със средни и високи нива на образование. 24% от тях са семейства с деца, посочи зам.-министърът на икономиката.
Рекламната кампания
Интегрираната рекламна кампания на българския туристически продукт в Русия се финансира от Оперативна програма „Регионално развитие“, по проект, който предвижда провеждането на подобни кампании и във Великобритания и Германия. Кампанията на Острова ще започне през есента, отбеляза Иво Маринов.
Рекламната кампания за България в руски медии е осъществена за период от 10 месеца (октомври 2010 г. - юли 2011 г.) и е струвала 1,243 млн. лева.
В две телевизии са излъчени 360 пъти 4 тематични рекламни клипове в рамките на две рекламни вълни – октомври – ноември 2010 г. и април – май 2011 г., поясни Константин Манолов, управител на рекламната агенция изпълнител на проекта. Само от телевизионните излъчвания са обхванати над 14 млн. души аудитория.
Константин Манолов отбеляза, че според резултатите от проучване на Галъп Русия 73% от руските граждани, пътували до България, и малко над 66% от тези, които планират пътуване, са получили информация от телевизията. Затова и телевизионните клипове са избрани за основен комуникационен канал.
Близо 20% от руските туристи се информират от печатните медии, каза още Манолов. Затова във водещи руски печатни медии отново на две вълни са публикувани седем рекламни визии за България. Направени са и 28 богато илюстровани публикации в няколко специализирани и масови печатни издания.
В две руски радиа 120 пъти е излъчен звуков рекламен клип за България, който е достигнал до аудитория от над 6,4 млн. души. Интернет кампанията пък е надминала очакванията на експертите, тъй като са били планирани 9,5 млн. импресии, а са осъществени близо 12 млн. импресии.
В Москва и Санкт Петербург са поставяни и билбордове на възлови места. Те са обхванали също над 6,5 млн. души. Раздадени са и 50 000 листовки, рекламиращи България като подходяща дестинация за Нова година.
Отделно от клиповете и медийните публикации са организирани 4 тематични тура за журналисти от 31 руски медии. От туровете са направени 27 печатни публикации и 9 филма за България. Проведени са и 5 тематични пресконференции в Русия, отразени от общо 242 медии, всяка от които е направила публикация.
Константин Манолов оцени кампанията като изключително ефективна. Той обясни, че след подобни кампании се отчита среден ръст на туристите към рекламираната страна от 11 – 12%, а на Запад – от 2 – 3%.
Зам.-министър Иво Маринов съобщи, че по Оперативна програма „Регионално развитие“ са отпуснати над 200 милиона лева на общини за реставрация и консервация на туристически атракции – природни обекти и културно-исторически паметници. От есента ще тръгне и схема 3.2 на програмата - “Развитие на регионалния туристически продукт и маркетинг на дестинациите”. Бенефициенти по схемата също ще бъдат общините, а също така местни туристически и неправителствени организаци. За маркетинг и реклама на местни туристически атракции са предвидени над 32 млн. евро.


Хиляди протестираха в Румъния против корупцията
Румен Радев на Ханука: Да помним поуките от миналото
Мехмед Дикме предрича сблъсък между Борисов и Пеевски
Киселова каза в прав текст кое е съборило кабинета
Ива Митева: ИТН прекрачиха една граница, от която няма връщане назад
Рекордна цена на медта: Идва криза в предлагането точно когато пристига AI бумът
Нещата не вървят добре за Netflix и Елисън в битката им за Warner Bros.
Как Toyota се оказа изключение от тенденцията в Китай
Защо Тайланд и Камбоджа продължават да водят една и съща война
Украйна предлага да се откаже от исканията си за членство в НАТО
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Николай Станчев: Животозастраховането е в застой
Житейските стресови събития са сред най-честите фактори, отключващи депресията
Учени създадоха почти невидима изолация за прозорци
Коремните мазнини след 50 години повишават риска от смърт с цели 83%
Какво представляват Социалните предприятия за хора с увреждания?