Българските фирми, извършващи международни товарни превози с камиони, оперират основно между европейските страни, научи Investor.bg от представители на бранша. Причината за това е, че след фалита или спирането на дейност на голям брой малки фирми през 2009 г. и началото на 2010 г., на пазара са останали главно по-големите.
Експертите от транспортния бранш обясняват, че за тях дестинациите за превози от и за България не са достатъчни, за да запълнят капацитета на камионите си целогодишно.
„Успешните“ български фирми, задържали се на повърхността по време на кризата, напоследък извършват по-голямата част от превозите си между точки в страни от Западна и отчасти от Централна Европа, уточни източник на Investor.bg от транспортния бранш.
Налице е и друга тенденция - при едни и същи разстояния и товари, цените за превозите от и за България да се изравняват. Тази тенденция е започнала още миналата година, когато ръстът на износа у нас чувствително изпревари този на вноса. Превозвачи припомниха, че допреди две години цените за превоз на стоки от чужбина за България традиционно бяха по-високи.
Що се отнася до цените на товарните превози с камиони като цяло, те бележат лек ръст от началото на годината, но не са достигнали нивата си от 2008 и 2009 г. Причината е, че оживлението на пазара на товарни превози в Европа засега е слабо, така че не може да се стигне до осезаемо увеличение на транспортните навла, обясниха от бранша.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ