Краткосрочната програма за оздравяване на пощите до края на 2015 година се изпълнява. „Български пощи“ ще продължи да сключва търговски договори с различни дружества, за да увеличи продажбите на различни услуги и артикули. Това каза в интервю за „Стандарт“ новият изпълнителен директор на "Български пощи" Станислав Дочев, който беше назначен на 22 август 2014 година.
Дружеството е увеличило броя на касите за плащане на сметки за ток, телефон и вода в пощенски станции в цялата страна. Работи се и за увеличаване на продажбите на пощенски марки с винетки - една услуга, приходите от която само през последната година са нараснали със 100%.
Ще се разширява и продажбата на винетни стикери за автомобилите, ръстът от която през последната година е 22,5%. „За целта възнамеряваме догодина по-засилено да присъстваме на ГКПП-тата, където масово се продават винетки. Сега имаме изнесено пощенско работно място на Дунав мост 2, но имаме желание да открием такива станции и на други ГКПП-та. Ще се постараем "Български пощи" да направят стъпка към по-доброто си бъдеще“, заяви Дочев.
Той отчита, че е заварил дружеството на минимална счетоводна печалба.
Шефът на пощите отчита като положителна тенденция, че от последните месеци на 2013 г. "Български пощи" получава регулярно компенсацията за универсалната пощенска услуга от страна на държавата, като средствата се превеждат всеки месец на регулярни траншове.
По тази причина дружеството е на счетоводна печалба - 250 хил. лв. към 31 август.
Той потвърждава, че забавянето на компенсацията е 2 години и сега я получават за 2012-та – общо около 14 млн. лева. Компенсацията за 2013-а ще се изплаща догодина, но още няма яснота за размера й. "Български пощи" са заявили малко над 20 млн. лв., но предстои решение на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) на база извършен одит.
Според Станислав Дочев компанията, в която работят близо 11 хил. души, няма раздута администрация, но трябва да се направи оптимизация, вследствие на което може да се стигне до малки размествания или съкращения.
Работи се и по въвеждането на електронен пенсионен картон. „Услугата все още не се предлага на пенсионерите. Вътре в системата на "Български пощи" ние вече имаме електронен картон, но все още го дублираме с хартиен, който разпечатваме и на който се подписват нашите клиенти“, обяснява изпълнителният директор. Предвижда се картонът да влезе в употреба за гражданите около 31 октомври в цялата страна.
Засега фишове на спортния тотализатор приемат 84 станции, въпреки че лиценз за дейността вече имат 139. Развива се и услугата хибридна поща – общините, които пращат по този начин данъчни известия, вече са 148.


Второ издание на инициативата "(НЕ) Сам вкъщи" подготвят в Общинския приют за кучета
Осъдиха 56-годишен варненец за държане на голямо количество алкохол без акцизен бандерол
Хванаха за ден 35-ма шофьори с алкохол или наркотици
От Българския лекарски съюз скочиха срещу Бюджет 2026
Обезщетението за отглеждане на дете до 2 години се повишава на 460 евро
България очаква 2 млн. туристи през зимата, над 50% ще са от Европа
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 2
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 1
Й. Чуклев: Балон ще се спука при хуманоидните роботи, не при AI
Цената на кафето Робуста рекордно ниска за последните два месеца
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Къде е най-вероятно да ви излъже таксиметров шофьор
Зеленски от Лондон: Ако Русия отново започне войната, какво ще направят нашите партньори
Yettel обнови инсталацията "Огледай се" с аудио разказ и послания срещу дезинформацията
Потребителската кошница поскъпва: С 1 лев за седмица, вече достига 100 лв.
КЗП ще проверява поскъпването на годишните технически прегледи при колите
България получава отстъпки при разселването на мигранти от 2026 г.