И през 2017 г. един от членовете на младо семейство с ипотечен кредит може да намали сумата от годишните данъчни основи с лихвените плащания по заема през годината, напомнят от Националната агенция за приходите (НАП).
Данъчното облекчение за млади семейства дава възможност да се приспаднат от сумата от годишните данъчни основи лихвените плащания по ипотечен кредит за закупуване на жилище. Със сумата, платена за лихви по ипотечен кредит, се намалява сборът от всички доходи на физическото лице, а не дължимият данък.
Средногодишно облекчението за ипотечни кредити се ползва от около 5500 семейства, като те намаляват общо с над 15 млн. лв. данъчните си основи.
Условията да се ползва данъчното облекчение са:
- договорът за ипотечния кредит да е сключен от данъчно задълженото лице и/или от съпруг/а, с който/която имат сключен граждански брак;
- данъчно задълженото лице и/или съпругът/ата не са навършили 35-годишна възраст към датата на сключване на договора за ипотечен кредит;
- ипотекираното жилище е единствено жилище за семейството през годината.
- Задължително условие за ползване на данъчното облекчение е данъчно задълженото лице да представи писмена декларация от съпруга/та, че няма да ползва данъчното облекчение за същата година.
Тези обстоятелства се декларират от лицето в Приложение № 10 на годишната данъчна декларация за облагане на доходите на физическите лица за 2016 г.
Облекчението може да се ползва от местни физически лица, както и от чуждестранни физически лица, установени за данъчни цели в държава от ЕС или в друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, за направени през годината лихвени плащания по първите 100 хил. лв. от главницата по ипотечен кредит.
Данъчното облекчение се ползва само с подаване на годишна данъчна декларация, към която се прилага документ, издаден от банката кредитозаемател, удостоверяващ размера на направените през годината лихвени плащания.
Срокът за подаване на годишните данъчни декларации за облагане на доходите изтича на 2 май 2017 г., като в същия срок трябва да бъде заплатен и дължимият данък за довнасяне.


Поетапно варненските ученици преминат към едносменен режим на обучение
Автобус с работници се обърна в нива край Павел баня
По-малко детски градини ще работят по празниците за Коледа във Варна
Съдия от Апелативен съд – Варна представи казус за киберпрестъпление и пране на пари на международен форум
Арестуваната шефка на ревматологията направи признания
Путин ще похарчи рекордните $200 млрд. за войната тази година
Теодор Борисов: Финансовият феърплей циментира статуквото във футбола
Защо американците са недоволни от икономика, която изглежда добре?
И. Иванов: България трябва да засили сигурността си в Черно море с помощ от НАТО
Когато „мъртвите идеи“ оживяват: Нови технологии и формати в събитийния бизнес
Легендарният пикап на Пабло Ескобар предизвика спор
Новите коли на BMW вече оценяват шофьорите си
Фибростъклото все по-често замества метала при ремонт
Европа търси ново решение на проблема с китайските хибриди
Daihatsu разработва ДВГ на амоняк и водород
Пенсионна реформа: Осигурените ще бъдат разпределяни в три подфонда
Прокурорската колегия пита Магдалена Лазарова дали иска да стане и.ф. главен прокурор
Сред най-мързеливите сме в ЕС: 28,4% от хората в България не спортуват
Кремъл с остър отговор за чумата: Повечето информации са лъжливи
Пътнически автобус катастрофира в село Асен, има пострадали