Шестдневно обществено обсъждане по предложението на американската администрация за въвеждане на мита до 25 процента върху вноса на китайски стоки за 200 млрд. долара започва днес във Вашингтон, предаде Ройтерс.
Компании и бизнес асоциации от редица сектори обаче предупреждават, че планираните вносни мита, част от усилията на президента Доналд Тръмп и постоянния търговски представител на САЩ да притиснат Пекин да промени търговската си и икономическа политика, ще принудят американците да плащат повече за предмети, които използват във всекидневния си живот, от люлката до гроба.
За разлика от предишните кръгове американски мита, при които администрацията положи усилия да предпази потребителите, насочвайки се към китайски промишлени машини, електронни компоненти и други междинни стоки, сега се очаква хиляди потребителски стоки да бъдат засегнати пряко от митата до края на септември. Списъкът от стоки на обща стойност 200 млрд. долара включва морски храни, мебели и осветителни материали, автомобилни гуми, химикали, пластмаси, велосипеди и автомобилни столчета за бебета.
"Митата, предложени от постоянния търговски представител за допълнителен китайски внос от 200 млрд. долара, значително ще увеличат вредите за американските потребители, работници, компании и икономика", предупреждава Търговската камара на САЩ в писмено изявление за общественото обсъждане.
Камарата, която е водещата лобистка група на американския бизнес, посочва, че администрацията на Тръмп не разполага с "всеобхватна стратегия" срещу кражбите на интелектуална собственост, извършвана от Китай, и други ощетяващи търговски практики. Организацията призовава да бъдат проведени сериозни дискусии с Пекин.
Очаква се представители на американската администрация от средно ниво да се срещнат със свои китайски колеги по-късно тази седмица във Вашингтон, за да обсъдят търговския конфликт между двете страни. Не се знае обаче дали преговорите ще окажат някакво влияние върху налагането на американските мита и ответните мерки на Китай.
Според вестник The Wall Street Journal преговорите ще се състоят на 22 и 23 август, точно когато влизат в сила нова поредица американски мита за китайски стоки на стойност 16 милиарда долара. Новите американски мита влизат в сила на 23 август.
В над 1400 писмени изявления, подадени до офиса на постоянния търговски представител, които ще бъдат отразени при дебатите, повечето компании посочват, че митата ще донесат щети и по-високи цени за продукти, вариращи от костюми за Хелоуин и коледни лампички до компоненти за производство на ядрено гориво.
Сравнително малък е броят на компаниите, които одобряват новите мита или искат те да бъдат разширени и до други стоки.
Според Graco Children's Products Inc., подразделение на Newell Brands Inc., митата "ще окажат пряко негативно влияние върху нашата компания, американските родители и най-важното, върху сигурността на американските деца".
Компанията посочва, че по-високите цени биха могли да принудят родителите да купуват детски автомобилни столчета, люлки и преносими детски кошарки втора ръка.
Предложените мита могат да принудят родителите да слагат децата си да спят в небезопасни съоръжения или заедно с тях, което е опасно, посочва компанията. Митата ще доведат само до проблем със сигурността на децата, но няма да убедят Китай да промени политиката си, според Греко.
На другия край на житейския кръг, президентът на Centennial Casket Corp. Дъглас Чен разказва, че компанията му разчита изключително на китайски ковчези. Митата ще предизвикат голяма загуба и ще вдигнат цените за опечалените семейства в един от най-тежките моменти от живота им, посочва той.
Асоциацията на интернет компаниите, представляваща концерни като Facebook, Amazon и Alphabet, отбелязва, че митата ще "причинят непропорционални икономически щети на американските интернет компании. Списъкът включва продукти, които влияят на работата на интернет компаниите".
Westinghouse Electric, водещият американски производител на ядрено гориво, съобщава, че разчита на китайски цирконий и циркониеви прахове, каквито не се добиват в САЩ. В крайна сметка митата ще вдигнат цената на електричеството за значителна част от потребителите в САЩ, според корпорацията.
Huffy Corp., най-голямата марка американски велосипеди, с годишни продажби от 4 милиона велосипеда, произведени в Китай, заявява, че мита от 25 процента са сериозна заплаха за компанията.
Митата трябваше да бъдат наложени преди 20 години, когато Хъфи и други американски производители настояваха за мита от 11 процента заради твърде агресивния китайски внос, посочва главният изпълнителен директор на Бил Смит. Когато усилията им претърпели неуспех, Хъфи затворила три завода в САЩ през 1998 г. и 1999 година, оставяйки без работа 2000 служители, и се пренасочила към китайски колелета.
"Тези предложени мита са твърде малко и идват твърде късно. Повишаване на тарифите сега само ще създаде проблеми и ще струва работни места при независими търговци на велосипеди", пише Смит.
/БТА/


Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026
Желязков отвърна на Белобрадова за поднесената оставка и защо не я подписва
Още един депутат изгоря с подкуп в украинския парламент
Келеши летят с над 300 км/ч на Околовръстния път в София, похвалиха се в нета ВИДЕО
Една жена е загинала, а друга е тежко ранена при стрелба в Хърватия
преди 7 години "ейй тролеите тука ше умрат на мъка еееййй, а колко пъти ги погребваха Севербите орди ...... :)))"Ъхъ , колко години хляб ядат покрай "Северните орди " ... па и Енвесторчето , само с новинките от БФБ , досега да е живо загинало ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Canada's Pipeline Crisis Is A Boon For Russiahttps://***.zerohedge.com/news/2018-08-20/canadas-pipeline-crisis-boon-russia-------------------Now that production is growing and so are refining rates, local operators are buying oil from Russia, which, in the political context between the U.S. and Canada, and Russia, makes for an interesting ironic twist.--------------------------бреее тия Империята стигнали до просешка тояга да купуат петрол и газ от Мордор, че развитата Канада сдала багажа ..... ейй тролеите тука ше умрат на мъка еееййй, а колко пъти ги погребваха Севербите орди ...... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ше имат работа и нема са безработни - е така ше "бъдат засегнати" .... е ние кат внасяме дори и китайски чесън и краставици от Холандия " не сме засегнати ама ич" ....... само дет население намалело с 4 млн. нето и държава немеме с унищожена икономика 80% иначе нема проблеми ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар