Френската група за алкохолни напитки Pernod Ricard, която е цел на активиста инвеститор Elliott, обеща да подобри маржовете си на печалба и възвръщаемостта за акционерите в рамките на нов тригодишен стратегически план, предава Ройтерс.
Втората по големина компания за спиртни напитки в света след Diageo повиши и перспективите си за ръста на печалбата за 2018/19 г., след като би прогнозите за оперативната печалба за полугодието благодарение на силното търсене на премиум коняк в Китай.
„Имахме най-доброто първо полугодие от 2011 г. Представянето ни се ускорява. Мой приоритет е да създам трайна стойност и се надявам, че това ще задоволи всички акционери“, заяви главният изпълнителен директор Александър Рикард за Ройтерс.
Рикард посочи още, че няма планове, както предполагат някой анализатори, да продава активите с шампанско на групата, включително брандовете Mumm и Perrier-Jouet.
Elliott, която има дял от малко над 2,5% в Pernod, призова фамилната компания да повиши маржовете си на печалба, за да съответстват повече на тези на Diageo.
Инвеститорът освен това иска Pernod да подобри корпоративното си управление и предложи икономии за 500 млн. евро, както и опции като сливане с друга компания за алкохолни напитки.
Elliott е отказал коментар след отчета.
Pernod заяви още, че до 2021 г. планира да увеличава маржа на оперативната си печалба с 50-60 базисни пункта годишно, стига да може да постига органичен ръст на продажбите от 4-7% след 6% за финансовата 2017/18 г.
Компанията обяви и планове за икономии в размер на 100 млн. евро, за да даде тласък на ръста на маржовете.
Миналия месец Pernod Ricard предприе стъпки към подобряване на управлението си, назначавайки Патрисия Барбизе за новосъздадената роля на водещ независим директор.
Александър Рикард – 46-годишният внук на основателя на компанията, направи ръста на продажбите топ приоритет, когато пое управлението през 2015 г.
Той защитава дългосрочната си стратегия, при която – подкрепена от възстановяването на търсенето на премиум напитки в Китай – компанията бележи ръст на продажбите до 6% през 2017/18 г. и 7,8% през първата половина на 2018/19 г.
Компанията заяви днес, че очаква да постигне икономии за 200 млн. евро до юни 2019 г. - година преди първоначалната цел.
Анализаторите обаче смятат, че може още да се направи за Pernod Ricard, която има марж на печалбата от 26,23% за 2017/18 спрямо 31,4% за конкурента Diageo.
Органичният ръст на оперативната печалба за първото полугодие е нараснала с 12,8% на годишна база до 1,654 млрд. евро при ръст на продажбите на групата от 7,8% до 5,185 млрд. евро, подкрепени от 28-процентов скок на продажбите в Китай.
Силното полугодие на Pernod е спечелило и от предварителните доставки на коняк за Китай преди фестивала в средата на есента и Китайската нови година.


Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка