Модната индустрия винаги иска да знае кой ще е следващият хит. Според Джулия Флауър отговорът се крие в световните финансови пазари.
Също както старомодните търговци вече са почти изцяло изместени от анализаторите, обработващи огромни обеми данни, така и според Флауър разбирането на модните тенденции трябва да се основава не толкова на интуицията, колкото на информация в реално време, пише New York Times.
Флауър, която е дизайнер по професия, създава своята компания за модни прогнози Editd през 2009 г. заедно с програмиста Джеф Уотс, който има опит в разработването на финансови модели. В момента в офиса на фирмата в източната част на Лондон работят 22-ма души. Всеки ден с помощта на софтуер те събират онлайн информация за огромно разнообразие от дрехи и аксесоари и трупат по около 300 000 коментари от социалните медии - от такива за новите дрехи по магазините до индикации за това колко ще продължи модата на леопардовите десени, например.
Информацията се трансформира в данни, които се компилират и групират в анализи, илюстриращи асортимента, цените, потребителските нагласи и новите тенденции в модата за клиенти като Asos, Gap и Target. Цените за услугата започват от 2500 долара месечно и достигат доста сериозни суми за по-големите клиенти, които изискват по-сложни услуги.
Само преди 20 години прогнозите в модата се изчерпваха до дебели каталози, издавани два пъти годишно с подробности за актуалните цветове, десени и силуети. Когато към края на 1990-те години нещата се преместиха в глобалната мрежа, книжните издания бяха изместени от сайтове като Worth Global Style Network (WGSN) и Stylesight, които изискват абонамент. И до днес те доминират сектора, като предлагат обширни обеми информация.
В един свят, в който вместо по две колекции годишно компаниите вече изкарват по 8 или 10, планирането на продажбите трябва да се сведе до цялостен и обстоен анализ, твърди Флауър.
Всъщност натискът от клиентите кара и някои от традиционните компании за модни прогнози да предприемат промени. WGSN например вече инвестира в един по-аналитичен подход, тъй като все по-често клиентите изискват данни, с които да бъдат подкрепени интуитивните прогнози. В същото време обаче от компанията предупреждават, че с данните трябва да се внимава, тъй като в крайна сметка вкусовете понякога се развиват по неочакван начин.
Пола Рийд, модер директор в Harvey Nichols, е съгласна. „Смятам, че инстинктът и шестото чувство продължават да са най-добрите инструменти в безкрайното търсене на следващия моден хит", казва тя и припомня думите на Даяна Вриланд, че същността на модата е да дава на хората онова, което не знаят, че искат.


Училището за деца с нарушено зрение във Варна празнува РД с концерт
Съветници на Слави Трифонов му обърнаха гръб заради дружбата с Борисов и Пеевски
Убиха известен оперен певец
Протест и шествие срещу властта във Варна (ВИДЕО)
Какво време ни очаква в четвъртък?
Шансът на българския бизнес е в иновации за по-ниски разходи за труд и енергия
Над 500 000 бягат от сблъсъка Тайланд-Камбоджа, Тръмп призовава за мир
Усилията на България за просперитет изискват промяна в структурата на данъците
Студентските съвети могат да са мост между образованието и бизнеса
Гюр: Софтуерът на Fal оптимизира чиповете на Nvidia
Мъж паркира Ferrari на балкона си, за да разбере, че Виена не е Дубай
С кого ще се конкурира новата суперкола на Toyota
Основните прилики между класическото Renault 5 и новото ЕV
Блокче глина може да направи чудеса при почистване на автомобила
Citroen направи щур ван със спалня и киносалон
Дрога, ножове и боксове: Близо 20 души са задържани на протеста в София
Как домът ви да ухае на Коледа?
Атанасов на протеста: Вие сте нашата сила, няма връщане назад
На протеста в София: 9-ма са задържани на КПП-тата
Ги Пармлен бе избран за втори път за президент на Швейцария