"Литекс Моторс", единственият сериен производител на автомобили в България, е подал документи за обявяване в несъстоятелност. Проверка на Investor.bg в Търговския регистър показва, че документът е подаден от главния изпълнителен директор Илия Петров Терзиев още в края на февруари.
Компанията сглобяваше по лиценз модели на китайската марка Great Wall в специално построения завод в ловешкото село Баховица. Automedia.bg се свърза с представители на дружеството, откъдето по-късно през деня предоставиха официално изявление, с което потвърждават обявяването на несъстоятелност.
"С цел запазване на дружеството, интересите му и интересите на други негови кредитори, и по препоръка на юридическия екип на „Литекс Моторс“, на 24.02.2017 год. се наложи подаването на молба за откриване на производство по несъстоятелност", се казва в съобщението на компанията. До стъпката се е стигнало, след като през февруари Корпоративна Търговска Банка (също в несъстоятелност) е подала втора по ред искова претенция към „Литекс Моторс“ на стойност над 57 млн. лева.
Според компанията делото не е в ход и производството не е стартирало, а „Литекс Моторс“ все още е нормално функционираща компания.
Иск за обявяване на дружеството във фалит е постъпил и от един от основните му кредитори - "Виена Иншурънс груп". За момента молбата на "Литекс Моторс" не е задвижена, защото към нея не са били прикрепени финансовите отчети и списъкът на кредиторите.
„Литекс Моторс" бе един от най-големите длъжници на Корпоративна търговска банка при рухването й през 2014 г., с вземания на стойност 76 млн. лева. Не е ясна съдбата на завода в Баховица, както и на значителния брой готови автомобили. Различни активи на "Литекс Моторс" са били прехвърлени на други дружества през последната година. Върху една от сградите в Баховица има и ипотека, учредена в "Интернешънъл Асет Банк".
Производството на модели на Great Wall в Баховица започна през 2011 г., а през миналата година по план поточната линия трябваше да бъде преустроена за новите модели Haval H2 и Haval H6. Това обаче не се случи.


Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната


преди 8 години Колкото - толкова.Пак много време успяха да просъществуват, у нас няма условия за такова производство, няма и да има в скоро време. Имаме единия труд на безценица, но от там нататък няма нищо. Няма го пазара, защото у нас всеки тарикат гледа да кара втора ръка мерцедес или нещо от тази класа, докато в Румъния масово карат Дачии, нови, тяхно производство. Верно, не е като мерцедес, но в Румъния има нормални преки данъци и хората си правят сметката. А у нас мерцедес на 10-15г. ти идва евтино като данък, защото преките данъци у нас са символични. отговор Сигнализирай за неуместен коментар