Китайският стартъп за електромобили Nio Inc. отчете по-малка загуба през второто тримесечие спрямо същия период на 2020 г. на фона на засилващото се търсене, като заяви, че работи с доставчици на полупроводници, за да смекчи въздействието на глобалния недостиг върху производството.
Базираната в Шанхай компания отчете нетна загуба от 587,2 млн. юана (90,6 милиона долара) за април-юни в сравнение с 1,18-те млрд. юана загуба година по-рано. Приходите нарастват до 8,45 млрд. юана, надминавайки прогнозите на анализаторите в размер на 8,29 млрд. юана, съобщава Bloomberg.
През тримесечието Nio успява да достави 21 896 електромобила, като това е близо двойно повече спрямо доставките за същия период на 2020 г., когато Китай тепърва започваше да се възстановява от избухването на коронавируса.
Според прогнозите на компанията доставките през текущото тримесечие ще достигнат между 23 000 и 25 000 превозни средства.
Приходите за третото тримесечие се очаква да бъдат между 8,92 млрд. юана и 9,63 млрд. юана в сравнение с прогнозите на анализаторите от 8,93 млрд. юана.
Nio1
„Тъй като налагането на електромобилите започва да достига повратна точка в световен мащаб, ние вярваме, че е наложително да се ускори лансирането на нови продукти, за да се предоставят по-висококачествени интелигентни предложения за електрическа мобилност“, споделя основателят и главен изпълнителен директор на Nio Уилям Ли.
„Въпреки че глобалните вериги на доставка все още се сблъскват с несигурност, ние работим в тясно сътрудничество с нашите партньори, за да подобрим цялостния производствен капацитет“, добавя той.
Със своите премиум автомобили, шоуруми и фокус върху лоялността на клиентите, Nio се смята за един от най-изявените конкуренти на американския концерн Tesla Inc. в Китай.
Nio2
Ли заяви, че Nio се готви да пусне през следващата година два нови модела, включително автомобил, който ще се предлага на по-ниска цена спрямо сегашните превозни средства на компанията на пазара, „тъй като разходите за изграждането на електрически автомобил намаляват с увеличаването на обема“.
Автомобилният производител също ще създаде отделна марка за масовия пазар. Въпреки това брандът няма да се конкурира с компаниите от долния край на този пазар, който е доминиран от Hongguang Mini на SAIC-GM-Wuling Automobile Co., чийто автомобили се предлагат при цена от едва 4500 долара“, но има за цел да осигури по-добър продукт и много по-добро обслужване от Tesla на по-ниска цена", добавят от Nio.


Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
ГДБОП и ДАНС разбиха група за ДДС измами, завлекли хазната с милиони
Синдикат в МВР: Трудно можем да приемем, че животът на полицай е оценен на гаранция от 5 000 лв.
Легендарната чалготека "Син Сити" става зала за изкуства
Първата дама на САЩ запали светлините на коледното дърво край Белия дом
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав