Около обяд костюмиран мъж влиза в шоурума на Xpeng в Пекин, минавайки покрай редовете от лъскави електрически седани P7 и P5 . Той обаче не обръща внимание на изложените модели. Пита кога ще бъде наличната летящата кола на Xpeng. „Надявам се да се появи на пазара възможно най-скоро“, споделя мъжът.
Той не е единственият клиент, който се интересува от летящите превозни средства на китайския автомобилен производител.
Други потребители са фокусирани върху различни нови функции в интелигентите автомобили, като опцията за караоке. През последните месеци Xpeng започна да рекламира и други иновации, като технологията за лицево разпознаване и роботизираното пони – продукт, който е насочен и към децата, пише Bloomberg.
xpeng
Снимка: Кадър от споделено от Xpeng видео във YouTube
Тъй като продажбите на електрически превозни средства нарастват в Китай, най-големият автомобилен пазар в света, прогнозите сочат, че техният обем ще се удвои до 3 млн. броя през тази година от 1,37 млн. броя през 2020 г. И изглежда, че производителността и функциите на тези превозни средства привличат все повече потребители.
Голяма част от електрическите модели на водещите марки предлагат широк набор от опции при шофиране, бързо зареждане на батерията, безопасност и комфорт на достъпни цени.
Китайските автомобилни компании все по-често залагат на софтуера – техните навигационни системи са едни от най-модерните в глобален мащаб, като сериозен напредък постигат и при гласовото разпознаване и интегрираните социални платформи, които стават част от съдържанието на бордовите системи.
Напоследък стават популярни и седалките, които се превръщат в легла, както и големи екрани за филмово съдържание.
Дигиталната технология на автомобила е особено ключова за привличането на китайските потребители и предизвикателство за марките, които се стремят да увеличат своя пазарен дял, споделя Кристоф Грьоте, ръководител на дигиталните технологии при автомобилите в BMW.
Тъй като пътническите превозни средства все повече започват да приличат на смарт устройство с колела, производителите също се възползват от възможностите за разширяване в свързаните технологични сегменти. През септември Geely подробно разясни плановете си да започне да произвежда мобилни телефони, като стартира изграждането на сателити в Тайчжоу.
Забелязва се обратната тенденция при технологичните компании. Производителя на смартфони Xiaomi обеща първоначална инвестиция от 10 милиарда долара през следващото десетилетие с идеята да се наложи на пазара на електрически превозни средства, а през август обяви придобиването на стартъп за автономно задвижване.
Тайванската Foxconn Technology, ключов партньор на Apple, също наскоро представи първите си електромобили.
Изправени пред подобна конкуренция в сегмента на леките автомобили, китайските производители на електромобили се стремят да ускорят напредъка в иновациите в рамките на транспорта, включително при летящите превозни средства.
летящ
Снимка: Кадър от споделено от Xpeng видео във YouTube
Звеното на Xpeng HT Aero, което миналия месец набра повече от 500 милиона долара, разработва модел за вертикално излитане и кацане със сгъваем ротор, който ще може едновременно да се движи по пътища и да лети на ниска надморска височина.
Geely и Tesla са сред компаниите, които работят по подобни проекти.
HT Aero има за цел да предложи продукт на цена под 1 милион юана (156 196 долара), който да бъде произвеждан масово до 2024 г.
Битката за дял от китайския пазар на електромобили все повече се превръща в технологична война между автомобилните производители и технологичните им съперници. Излъчването на победител ще зависи от това какви иновации ще бъдат предложени на пазара и кои от тях ще привлекат най-много купувачи.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos