Китайската компания за електрически превозни средства Byton е преустановила плащанията към работниците си, спирайки производствени линии в своите съоръжения, а местен съд започна изслушвания, които могат да доведат до производство по несъстоятелност, пише Nikkei Asia Review.
Съдът в Нанкин, провинция Дзянсу, е започнал изслушване в понеделник по искане на Shanghai Huaxun Network System Co., кредитор на Byton. Shanghai Huaxun настоява за започване на процедура по несъстоятелност за Nanjing Zhixing New Energy Vehicle Technology Development Co., основното бизнес звено на Byton.
Byton спря изплащането на заплати на своите работници, тъй като работата в заводите ѝ е била преустановена, споделя източник, запознат с проблема. Компанията, която представи първия си концептуален автомобил M-Byte през 2018 г., все още не е започнала търговско производство, първоначално планирано за 2019 г.
Дори ако Byton успее скоро да пусне на пазара своя първи продукт, автомобилите ѝ няма да бъдат конкурентоспособни на превозните средства на нейните съперници при текущите пазарни условия, добавя източникът.
Основана през 2016 г. от бивши мениджъри на BMW и Nissan Motor, Byton е сред групата китайски стартъпи, които се насочиха към процъфтяващия сектор на електрическите автомобили на фона на щедрите държавни помощи в Китай. Сред ранните инвеститори в концерна изпъкват имената на Foxconn Technology Group и Tencent Holdings Ltd. Властите на Нанкин притежават близо 20% от Zhixing New Energy, звеното на Byton за електрически коли.
През 2017 г. компанията, която до този момент се нарича Future Mobility, официално прие името Byton, малко след като си осигури 240 милиона долара финансиране от Suning и Fullshare Holdings.
През 2018 г. държавният концерн China FAW Group оглави нов кръг на финансиране за Byton на стойност 500 милиона долара. През септември 2018 г. Byton придоби звено на FAW за 850 милиона юана (133 милиона долара), за да получи лиценз за производство на автомобили.
Финансовите проблеми за Byton започнаха да се проявяват през септември 2019 г., когато компанията не успя да осъществи друг кръг на финансиране. Промените в управлението и пандемията от COVID-19 допълнително изостриха проблемите на концерна. Byton преустанови всички китайски операции и освободи персонала през юли 2020 г. Бившият главен изпълнителен директор Даниел Кирхърт напусна компанията и малко след това се присъедини към подразделението на Evergrande за производство на електромобили.
„За Byton вероятно ще бъде много трудно отново да си стъпи на краката“, изтъква друг източник, наясно със ситуацията в компанията.
Byton се възползва от временен спасителен пояс, когато миналия януари сключи споразумение за стратегическо сътрудничество с доставчика на Apple Inc. Foxconn.
Към юни 2020 г. Byton разполага с около 1000 служители в Китай и около 500 в други страни, включително в САЩ.
Концернът също е изправен пред нови конкуренти на пазара на електрически превозни средства, тъй като все повече хора се обръщат към електромобилите. Китайските стартъпи Nio, Li Auto и Xpeng дебютираха на фондовата борса в САЩ, докато технологичните гиганти като Baidu и Xiaomi влагат милиарди долари в развитието на собствен бизнес с електрически коли.


Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.