Германската автомобилна група Volkswagen заяви в четвъртък, че ще инвестира над 20 милиарда евро в производството на батерийни клетки съвместно с партньори, създавайки 20 000 работни места и достигайки годишни продажби от над 20 млрд. евро до 2030 г., съобщава Ройтерс. Най-големият производител на леки коли в Европа иска да стане световен лидер при електромобилите, засенчвайки сегашния Номер 1, Tesla Inc.
Звеното PowerCo ще управлява глобалното производство на батерии на групата, както и научноизследователската работа, свързана с цялата верига на стойност – от добива на суровини до рециклирането на батерии.
„Днес е добър ден за автомобилната индустрия в Германия“, изтъкна канцлерът Олаф Шолц от комплекса на Volkswagen в Залцгитер, където компанията започва изграждането на завод за батерии.
Според групата производството на батерии за електромобили е най-голямото предизвикателство в рамките на глобалния преход към по-чиста мобилност. Компанията представи план за изграждане на редица фабрики за клетки до 2030 г. с капацитет от 240 гигаватчаса (ГВтч), в това число и на шест завода в Европа.
„Това, което доказахме милион пъти с автомобилните платформи на Volkswagen е, че стандартизирането и мащабирането позволяват оптимизиране на скоростта и разходите при най-високо качество“, изтъква главният изпълнителен директор на PowerCo Франк Бломе.
На церемонията Volkswagen представи и стандартизираната клетка, за която спомена за първи път през 2021 г. и която ще се използва в до 80% процента от моделите на групата.
Друг подобен завод ще бъде изграден във Валенсия, Испания, след което концернът ще разгледа възможностите за нови локации, като е много вероятно следващата фабрика да бъде ситуирана някъде в Източна Европа, заяви пред Bloomberg ръководителят на Volkswagen Group Херберт Дийс.
„Имаме голям опит в производството, но изграждането на батерии е нещо ново за нас, така че имаме нужда от партньори. Инвестирали сме в някои стартъпи и с нетърпение очакваме съвместно предприятие с Bosch за фабрично оборудване за тези заводи, така че наистина се подготвяме да станем един от по-големите производители на батерийни клетки“, изтъква германецът.
Според него батериите, които Volkswagen ще произвежда, могат да се използват и за съхранение на възобновяема енергия.
По думите на Дийс ситуацията с недостига на компоненти ще бъде облекчена през второто полугодие и това ще се види най-вече при времето за изчакване на доставката за клиентите.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден