Ръководителят на Tesla Inc. в Китай Том Дзю ще извършва пряк надзор върху монтажните заводи на американския концерн и продажбите в Северна Америка и Европа, съобщава Ройтерс, цитирайки вътрешнофирмен документ.
Новата позиция не отменя досегашните отговорности на Дзю по отношение на Китай. Той запазва и контрола върху продажбите в останалата част на Азия.
Със своето решение Tesla превръща Дзю в най-високопоставеното лице в компанията след главния изпълнителен директор Илон Мъск, което ще осъществява пряк надзор върху доставките на всички пазари и на операциите в ключовите гигафабрики.
По този начин Дзю ще отговаря за по-краткосрочните предизвикателства пред управлението на компанията по отношение на глобалните продажби и производство – сфери, които преди бяха сред ангажиментите на Мъск.
Двама души, запознати с вътрешнофирмения документ, потвърждават промените в ръководните функции пред Ройтерс. Те запазват анонимност, тъй като не са упълномощени да правят публични изявления.
Дзю и част от неговия екип от специалисти в Китай беше привлечен от Tesla в САЩ в края на миналата година, за да помогнат за отстраняването на производствените проблеми в американските съоръжение, което накара редица анализатори да предположат, че китаецът ще бъде натоварен за постоянно с допълнителни отговорности.
Повишението на Дзю се случва в момент, когато Мъск изпитва сериозни затруднения по отношение на разделянето на задълженията си между Tesla и Twitter, като инвеститори призоваха милиардера да си осигури стабилни помощници, за да може да се съсредоточи върху работата в електромобилния концерн.
Под ръководството на Дзю шанхайската гигафабрика на Tesla успя бързо да се възстанови от производствените загуби заради анти-Covid мерките, наложени от Пекин. Tesla заяви в понеделник, че е доставила 405 278 автомобила през четвъртото тримесечие в сравнение с 308 600 превозни средства година по-рано.
В списъка с мениджъри, които ще се отчитат пред Дзю, попадат имена като Джейсън Шоухан, директор „Производство“ в гигафабриката в Тексас; Хрушикеш Сагар, директор „Производство“ във фабриката на Tesla във Фримонт; Джо Уорд, вицепрезидент, отговарящ за Европа, Близкия изток и Африка; и Трой Джоунс, вицепрезидент по продажбите и обслужването в Северна Америка, информира Ройтерс.
Старши мениджърите на Tesla в Китай, Япония, Австралия и Нова Зеландия ще продължат да отговарят пред Дзю, изтъква компанията.
Дзю, който е роден в Китай, но сега притежава новозеландски паспорт, се присъединява към Tesla през 2014 г. Преди това той работи като ръководител на проекти в компания, създадена от негови съученици от MBA в университета „Дюк“, като съветва китайски мениджъри, работещи по инфраструктурни проекти в Африка.
По време на двумесечната коронавирусна блокировка в Шанхай Дзю беше сред първата група служители, които останаха да живеят в местната фабрика на Tesla, в опит да запазят поне частично производството, споделят негови колеги.
Дзю поема ръководството на основните производствени центрове на Tesla в момент, когато компанията подготвя пускането на пикапа Cybertruck и обновената версия на седана Model 3. Tesla обяви по-рано, че разработва по-евтино електрическо превозно средство, но все още няма подробности около този проект.
Когато Tesla публикува снимка в Twitter миналия месец, за да отпразнува своите планове в Остин, Тексас, по отношение на Model Y, Дзю също присъстваше на кадъра.
Членът на Борда на директорите на Tesla Джеймс Мърдок заяви през ноември, че компанията наскоро е идентифицирала потенциален наследник на Мъск, без да назовава лицето.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?