Renault обмисля изграждането на електрическо превозно средство за масовия пазар в Индия, съобщава Ройтерс, цитирайки запознати с плановете на френския концерн източници.
Планът е част от ангажимента на Renault да си осигури стабилно присъствие на автомобилния пазар с най-голям потенциал за развитие в света.
Новината идва в момент, когато Renault преговаря с Nissan Motor Co. относно плановете на двете компании - част от по-широк алианс, в който влиза и Mitsubishi - да преразгледат дяловите си участия и евентуалните инвестиции в електрическа мобилност.
Решението на Renault подчертава растящата роля на индийския автомобилен пазар, който отчете най-бързия растеж от всички големи пазари през 2022 г. Макар електромобилите да представят по-малко от 1% от общите продажби на нови превозни средства в Индия, правителството иска да увеличи техния дял до 30% през 2030 г., като наскоро постигна успех в привличането на външни инвеститори чрез набор от субсидии.
Renault проучва възможността да пусне в продажба в Индия електрическа версия на своя хечбек Kwid, споделят източниците пред Ройтерс. Компанията ще оцени потенциалното търсене, цените и възможността за изграждане на модела на местно ниво. Очаква се електромобилът да бъде наличен на пазара през 2024 г.
Планът е част от по-широката стратегия на Renault за възобновяване на продажбите в страна, в която производителят остава печеливш, въпреки че през 2022 г. е продал по-малко автомобили, отколкото година по-рано.
Renault India отказа да коментира продуктовите планове, но заяви, че компанията демонстрира „засилен фокус върху електрификацията в световен мащаб“ като част от стратегията, очертана от главния изпълнителен директор Лука де Мео и че „Индия е един от ключовите пазари“ за групата.
Според прогноза на S&P Global Mobility Индия ще се превърне в третия по обем на продажбите пазар в света леки коли, измествайки от тази позиция Япония. Продажбите в цялата индустрия са нараснали с около 23% до 4,4 млн. автомобила през 2022 г.
Това контрастира с перспективите за САЩ, където се очаква пазарът да остане под нивата от 2019 г. през следващата година, и Китай, където търсенето отслабва.
Renault се надяваше да постигне договор с Nissan през декември по отношение на условията за отделяне на своето електромобилно звено, но дискусиите бяха забавени поради опасенията на японския автомобилен производител по редица въпроси, включително защитата на неговата интелектуална собственост.
„Индия ще играе важна роля в бъдещите проекти на Renault-Nissan, но местните планове няма да бъдат финализирани, преди да бъде постигнато цялостно споразумение за преструктуриране на алианса“, споделя един от източниците.
В Индия местният производител на автомобили Tata Motors, който доминира при продажбите на електрически автомобили, е следван от чуждестранни играчи като Stellantis, Hyundai Motor и MG Motor.
Renault вече произвежда електрическа версия на Kwid в Китай, която се продава на този пазар като City K-ZE и се изнася за Франция като Dacia Spring. Spring, който се нарежда на второ място по продажби в гамата на концерна за Франция през 2022 г., предлага пробег от 230 км и се продава на цена от 20 800 евро преди приспадане на съответните стимули.
За да се класира за стимули в Индия, Renault ще трябва да обособи местно производство и да получава компоненти от индийски доставчици, изтъкват източниците.


Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица