Китайският автомобилен производител BYD Co. стартира продажбите на електрически превозни средства в Япония във вторник (31 януари), следвайки глобалните си амбиции да изпревари вече утвърдените марки, съобщава Nikkei Asia Review.
Малко преди да дебютира на четвъртия по големина автомобилен пазар в света BYD си осигури лидерско място при продажбите на електромобили в Китай, изпреварвайки същевременно Tesla при глобалните регистрации на изцяло електрически и плъгин хибридни коли.
BYD продава електрически превозни средства още в Австралия и Тайланд и разполага с производствени съоръжения в Южна Америка.
„Ние сме много развълнувани да предоставим нашите автомобили на японските клиенти“, изтъква Ацуки Тофукуджи, президент на BYD Auto Japan. Тофукуджи разговаря с журналисти в първия търговски обект на BYD в островната страна, който трябва да отвори врати в четвъртък в Йокохама.
Въпреки че китайският производител печели слава като продавач на батерии за електромобили, продажбите му на електрически коли остават до голяма степен зависими от вътрешното търсене в Китай. В това отношение BYD значително изостава от най-популярната марка електромобили в световен мащаб - Tesla на Илон Мъск - която присъства на много повече пазари.
BYD е готова да навакса изоставането и наскоро започна да изнася готови електромобили за Индия и Тайланд.
BYD навлиза в Япония с ясната цел да се конкурира с Tesla, възползвайки се от своите производствени мощности, свързани с батерии. Флагманът Atto 3, който от сряда вече се продава в Япония, струва 4,4 млн. йени (33 800 долара), по-малко от моделите на Tesla и Nissan. Държавните субсидии за електромобили в Япония допълнително могат да понижат продажната цена.
Доставките на Atto 3 трябва да започнат около март.
Търговският обект в Йокохама е „добър начин за представяне на нови марки на японските клиенти“, тъй като те всъщност могат да се запознаят с електромобилите и да се консултират с професионални търговци на мястото на покупката, изтъква Тофукуджи.
Това е първият от планираните над 20 шоурума, които BYD ще открие в Япония тази година. Компанията се стреми към края на 2025 г. да разполага с над 100 представителства в страната.
Това контрастира с Tesla, която до голяма степен разчита на интернет продажбите.
В шоурума на BYD в Йокохама е изложен само Atto 3, но по-късно тази година ще се появят и други модели. Посетителите могат също така да тестват превозните средства, като представителството вече трупа резервации.
Всеки дилър на BYD в Япония ще бъде оборудван с 50-киловатови устройства за бързо зареждане, които могат да заредят Atto 3 за около 60 минути.
Пазарът на електромобили в Япония се разширява, макар и значително по-бавно от други страни. Вътрешните продажби на електромобили през 2022 г. възлизат на около 59 000 броя, рекорд и почти три пъти повече от обемите за предходната година. Те представляват 1,7% от пазара на леки автомобили в Япония.


Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната