Европейският съюз (ЕС) се доближава до изпълнението на план за избягване на болезнените мита върху електрическите автомобили, търгувани с Великобритания, пише Bloomberg.
Броени седмици преди влизането в сила на митата, държавите членки на блока призоваха Брюксел да излезе с предложения, включително с възможно отлагане на 10-процентните мита, след като Франция, единствената голяма страна в ЕС, която се противопостави на забавянето, сигнализира, че е склонна на подобен ход.
Изпълнителният заместник-председател на Европейската комисия (ЕК), отговарящ за междуинституционалните отношения, Марош Шефчович и министри от ЕС обсъдиха въпроса миналата седмица. Тогава представители на Франция са заявили, че страната е отворена за намиране на начин за смекчаване на въздействието, включително за кратък преходен период, споделят източници.
Европейските производители на автомобили като Volkswagen AG и Renault SA заявиха, че от 1 януари митата може да струват на сектора 4,3 млрд. евро през следващите три години.
Всяко решение на проблема ще бъде трудно постигнато, включително как да се направят промени, без да се отваря отново сделката за Brexit, добавят източниците, пожелали да запазят анонимност.
Съгласно настоящите споразумения, електромобилите, търгувани между Обединеното кралство и ЕС, ще бъдат обложени с мита, ако по-малко от 45% от стойността им идва от региона, а политиката има за цел да насърчи развитието на веригата на доставки на батерии в Европа. Европейските производители на автомобили искат да отложат митата с три години, тъй като все още няма изградена местна верига на доставки на клетки.
Почти всяка държава членка, която участва в срещата от миналата седмица, включително Италия, Швеция и Унгария, се застъпва за еднократно разширяване на настоящите правила, изтъкват източниците. Великобритания също подкрепя отлагане на митата до 2027 г.
Франция заяви, че е отворена за решение, което ще гарантира, че европейските производители са защитени от въздействието на митата, както и определен период от време за преход към новия режим. Но Париж също така подчерта, че търговската сделка след Brexit не трябва да се отваря отново и че европейското производство скоро ще може да отговори на изискванията на износа за Обединеното кралство.
При всяка сделка ще трябва да се избягва нанасянето на щети върху европейските производители на автомобили, както и да се гарантира, че секторът за батерии на континента продължава да се развива и да не създава прецедент за повторно отваряне на други аспекти на договореностите след Brexit, изтъкват източниците.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим