Звеното на Volkswagen за зареждане на електромобили Elli ще си партнира с норвежката Otovo, като двете компании ще предлагат оборудване на Huawei, което позволява на клиентите да свържат своите автомобили със соларни системи и системи за съхранение на енергия в домашни условия, за да намалят сметките за електроенергия, съобщава Ройтерс.
Партньорството бележи поредната стъпка на Volkswagen към разширяване на своя бизнес в енергийния сектор, като свързаните с това дейности на германския автомобилен концерн вече обхващат стенни кутии, тарифи за електроенергия, както и достъп до повече от 700 хил. обществени зарядни точки в цяла Европа.
Норвежката Otovo, основана през 2016 г., по същество функционира като пазар, където собствениците на жилища могат да поръчат оборудване, включително слънчеви панели и батерии, както и инсталирането им на 13 пазара в целия континент.
Обосновката на сделката е да се подобрят услугите на Elli, свързани с новите стенни кутии, като същевременно бъде представена Otovo на клиентската база на най-големия производител на автомобили в Европа.
„По отношение на продажбите на електромобили, ако погледнете списъка на пазарите, на които Otovo действа, те всъщност покриват 70-80% от целия европейски обем“, казва изпълнителният директор на Elli Джовани Палацо.
Комбинирането на стенни кутии и фотоволтаични системи чрез използване на домашно съхранение на енергия може да намали разходите за зареждане на електрически превозни средства с до 40%, изчисляват компаниите.
Партньорството ще започне с интегрирането на инвертори на Huawei, които преобразуват постоянен ток в променлив, както и системи за съхранение на енергия чрез батерии от китайските компании, посочва изпълнителният директор и основател на Otovo Андреас Торсхайм.
Това, според него, е от ключово значение за изграждането на екосистема за водачите на електрически автомобили, която съществува „около превозното средство, когато е в гаража и може да получава енергия директно от дома и покрива“.
Партньорството става факт, когато търсенето на електромобили губи инерция, което кара производителите на електрически модели да забавят реализирането на своите планове за електрификация.
Палацо твърди, че подобен ход в този момент може да помогне за ускоряване на разширяването на дела на електромобилите, които са възпрепятствани от високите цени на енергията, безпокойството около зарядните станции и липсата на достъпни модели.


Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали