Ръководството на Volvo Car AB е разтърсено, след като стана ясно, че главният търговски директор и заместник-главен изпълнителен директор Бьорн Анвал напуска шведския производител на автомобили, съобщава Bloomberg.
Ролята на заместник главен изпълнителен директор ще бъде премахната на фона на промяната в управленската структура, изтъква компанията.
„В един бързо променящ се свят трябва да гарантираме, че нашата организация е готова да се справя с по-предизвикателния пазар“, изтъква главният изпълнителен директор на Volvo Джим Роуън.
През септември Volvo понижи прогнозата си за печалбата, позовавайки се на несигурната глобална икономика и повишените мита върху електрическите автомобили, произведени в Китай, където концернът изгражда някои свои модели.
Автомобилният производител, собственост на китайската Geely, също се присъедини към други европейски концерни, забавяйки своя преход към електрическа мобилност, като обяви, че вече не планира да продава единствено електрически автомобили до края на десетилетието. Вместо това компанията ще продължи да изгражда хибридни модели на фона на слабото търсене от страна на потребителите на по-скъпите автомобили, захранвани изцяло с батерии.
Трудностите около автомобилния производител са отразени в цената на акциите му, която се е понижила с 40% през последните 12 месеца.
Анвал няма да има директен заместник, добавя компанията. Ерик Северинсън ще добави търговската стратегия към своето портфолио от задължения на главен продуктов и стратегически директор, а Арек Новински ще ръководи международните пазари, докато Гретхен Саег-Флеминг ще ръководи отдела за обслужване на клиентите и маркетинга. Оскар Бертилсон Олсборг ще стане директор на глобалните търговски операции, информира Volvo.
Роуън заяви, че Анвал е изиграл „основна роля“ в листването на компанията на фондовата борса, старта на прехода ѝ към електрическа мобилност и разширяването на нови пазари.
Volvo беше една от водещите европейски компании, които призоваха през септември Европейската комисия (ЕК) да е придържа към плана за прекратяване на продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г.
„Електрификацията е най-важното действие, което нашата индустрия може да предприеме, за да намали своя въглероден отпечатък“, казва Роуън в заявление по темата. „Целта за 2035 г. е от решаващо значение за привеждането на всички заинтересовани страни в това пътуване и гарантирането на европейската конкурентоспособност“, добавя той.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО