Митата върху вноса на автомобили, обявени от президента на САЩ Доналд Тръмп, може да ударят тежко германските производители. Анализ на най-печелившите автомобилни компании на консултантската фирма EY показва с какъв натиск се сблъскват Mercedes-Benz, Volkswagen и BMW. Според доклада германските компании са засенчени от някои големи конкуренти по отношение на ръста при продажбите и печалбата за 2024 г., съобщава Spiegel.
„Докато продажбите на 16-те водещи световни автомобилни компании са се увеличили с 1,6 на сто през миналата година, германските производители на автомобили общо регистрират спад на продажбите от 2,8%“, става ясно от анализа.
Японските автомобилни компании се открояват по отношение на продажбите. Те отбелязват 7,8% ръст през 2024 г. Американските компании отчитат увеличение от 5,7 на сто.
По отношение на оперативната печалба германските компании регистрират спад от 27,2%, японските компании - спад от 1%, а американските производители - увеличение от 1%.
Suzuki и Honda водят по ръст на продажбите
В своя анализ EY оценява данните на Mercedes-Benz, Volkswagen и BMW и ги сравнява с тези на Toyota, Nissan и Honda, Ford, General Motors и Tesla. Отчетите на Hyundai, Kia, Renault и Stellantis също са включени в оценката.
Според проучването Suzuki е на първо място по ръст на продажбите през 2024 г. с увеличение от 14 на сто, следвана от Honda с увеличение от 12 процента. В дъното на подреждането са Volkswagen (+1%), Mercedes-Benz (-4%) и BMW (-8%). На последно място е Stellantis със 17% спад на продажбите.
Suzuki също така води при ръста на печалбата с увеличение от 39 процента, следвана от General Motors с ръст от 32 на сто. Volkswagen е на десето място, като печалбата му се свива с 15%. След това са Mercedes-Benz (-31%) и BMW (-38%). Stellantis и тук е в дъното на списъка със спад от 84 процента.
„Нещата не вървят добре за германските производители на автомобили в момента. Продажбите са помрачени, а големите инвестиции в електрическа мобилност не се изплащат, тъй като търсенето далеч не е толкова силно, колкото се надявахме", коментира Константин Гал, управляващ партньор в EY.
Той очаква 2025 г. да бъде белязана от големи намаления на разходите – които обаче няма да са достатъчни, за да може германските концерни да си върнат глобалното лидерство.
Гал не очаква положителен обрат през текущата година – нито по отношение на продажбите, нито на приходите или печалбите. „В Европа икономиката е мудна, в САЩ въведените мита вероятно ще доведат до значителни загуби на продажби, а в Китай има жестока конкуренция, която до голяма степен се основава на цената“, изтъква той.
преди 1 месец Важното е, че върви търговийката със "зеления хайвер". За отбран кръг тарикати тя е особено дащна - става дума за стотици милиарди и дори трилиони, буквално от въздуха. Остап Бендер се върти като пумпал в гроба си от завист. отговор Сигнализирай за неуместен коментар