Nissan Motor Co. ще съкрати с 11 хил. работни места повече от първоначално планирано, като общият броя на съкращенията ще достигне 20 хил. като част от план за преструктуриране на бизнеса, съобщава Bloomberg.
През ноември японският производител на автомобили заяви, че ще съкрати 9000 работни места, след като слабите продажби в САЩ и Китай доведоха до спад от 94% на нетната печалба за първото полугодие. Новият обхват на съкращенията ще засегне около 15% от работната сила на Nissan.
Свиването на работната сила ще се извърши както в Япония, така и в други страни по света.
Кризата на Nissan може да се влоши още повече, след като компанията предупреди акционерите миналия месец, че очаква да отчете нетна загуба заради разходите за преструктуриране в размер на 750 млрд. йени (5 млрд. долара) за фискалната година, приключила в края на март 2025 г.
Мащабът на финансовите проблеми на автомобилния производител придоби по-ясни очертания в края на миналата година, когато освен съкращенията на 9000 работни места, компанията обяви, че ще намали производствения си капацитет с 20%. Оттогава Nissan понижава перспективите си за печалбата, тъй като е уязвима към търговските бариери на САЩ.
Преговорите за обединяване с Honda междувременно се разпаднаха, като така беше изключена възможността за предоставяне на спасителен пояс за Nissan.
Въпреки неуспешното сливане Nissan и Honda продължават стратегическото си партньорство, фокусирано върху електрическите превозни средства и батериите, оставяйки място за бъдещи преговори.
Nissan не разполага с широка гама от хибридни автомобили, които да предложи на клиентите на ключови пазари, и страда от управленски проблеми и вътрешни борби, откакто бившият председател Карлос Гон беше арестуван и отстранен през 2018 г.
Междувременно митата на президента на САЩ Доналд Тръмп върху вноса на автомобили и авточасти помрачиха бизнеса на повечето автомобилни марки, като парализираха Nissan.
Освен предизвикателствата около продажбите, пасивите на Nissan също така са напът да нараснат драстично. Nissan и неговите филиали се доближават до падежи на дълг в размер на 1,6 млрд. долара за тази година, които ще нараснат до 5,6 млрд. долара през 2026 г. - най-високото ниво от поне 1996 г.
Иван Еспиноса, който беше назначен за главен изпълнителен директор през април, е изправен пред тежката задача да промени съдбата на Nissan. Очаква се той да хвърли светлина върху спекулациите относно съкращения на работни места и потенциалното затваряне на заводи, когато Nissan представи финансовите си резултати във вторник (13 май).


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц