Volkswagen предупреди, че около 20 хил. служители ще напуснат доброволно компанията до края на десетилетието, докато автомобилният производител преструктурира дейността си в Германия, за да се справи с неравномерното търсене на своите автомобили, съобщава Bloomberg.
Резултатът показва, че плановете за преструктуриране на компанията напредват, заяви пред служителите по време на работно събрание във Волфсбург Гунар Килиан, ръководител на отдел „Човешки отношения“ на Volkswagen и член на борда на директорите.
„С измеримия напредък по отношение на производствените разходи във Волфсбург и социално отговорните съкращения на работни места в шестте германски завода на Volkswagen, ускоряваме нашата трансформация“, подчертава Килиан. „Свиването на работната сила с около 20 хил. души до 2030 г. вече е договорено“.
Най-големият производител на автомобили в Европа по пазарен дял е в процес на намаляване на производствения си капацитет и броя на служителите в Германия поради нарастващите разходи, по-слабото търсене в Европа и бързия възход на китайските конкуренти.
Ръководството на едноименната марка и ръководителите на синдикатите постигнаха споразумение през декември за намаляване на производствения капацитет в Германия с повече от 700 хил. превозни средства и свиване на броя на служителите с 35 хил. души до края на десетилетието. Сестринските марки Audi и Porsche също съкращават работни места, за да намалят разходите.
Volkswagen разполага с над 120 хил. служители в Германия. Планираните съкращения на 35 хил. работници представляват около една четвърт от работната сила на марката и приблизително 12% от служителите на групата Volkswagen в страната.
Работниците са се съгласили да напуснат компанията до 2030 г. чрез предсрочно или редовно пенсиониране, или чрез споразумения за прекратяване на трудовия договор. По-голямата част от доброволните съкращения са свързани с пенсиониране, въпреки че автопроизводителят досега оказва да посочи колко работници са се съгласили на обезщетения за прекратяване на трудовия договор, за които е заделил 900 млн. евро през миналата година.
Служителите чуха и коментарите на главния финансов директор на марката VW, Дейвид Пауълс, който заяви, че компанията трябва да се справи с „прекомерните инвестиции, ниската възвръщаемост при електрическите превозни средства и твърде високата точка на рентабилност“.


Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
Внукът на Мохамед Али ще подгрява Кобрата в Дубай
Червен код в Гърция, бурята "Байрон" настъпва здраво