Китайска компания спира строителството на завод за батерии за електрически превозни средства в щата Южна Каролина, отчасти заради митата, наложени от администрацията на президента на САЩ Доналд Тръмп, и потенциалната загуба на федерални субсидии за чиста енергия, съобщава Wall Street Journal.
Automotive Energy Supply Corp. (AESC) започна строителството на фабриката на стойност 1,6 млрд. долара през 2023 г., след като сключи сделка с германския концерн BMW AG за производство и доставка на батерийни клетки.
В съобщение до служителите ръководителят на AESC за САЩ изтъква, че компанията спира строителните работи поради „икономическата несигурност, произтичаща от настоящата федерална политика и данъчните проблеми“.
„Нашето намерение е да завършим строителството на съоръжението, след като стабилността и предвидимостта се върнат на пазара“, посочва Кнуд Флор , главен изпълнителен директор на AESC за САЩ и Европа.
Въпреки че строителството на физическите сгради е почти завършено, работата по инсталирането на оборудване и производствените линии е спряна, разкриват настоящи и бивши служители.
Някои от тях споделят, че AESC ще се изправи пред по-високи разходи заради митата около машините, ако реши да ги внесе сега, тъй като това оборудване се произвежда в Китай.
Митата върху китайския внос се променят постоянно от април насам, достигайки връх от 145%, преди да спаднат отново на фона на временното примирие между Вашингтон и Пекин.
Отделно, митата върху вноса на стоманата и алуминия, обявени наскоро от Тръмп, както и върху вноса на машини, съдържащи металите, само увеличават разходите на AESC, изтъкват двама от източниците.
Заводите за батерии бяха подложени на натиск още преди избирането на Тръмп на последните президентски избори миналия ноември, тъй като производителите на автомобили забавиха реализацията на плановете си за тотална електрификация.
През последните години милиарди долари бяха вложени в изграждането на нови фабрики за батерии, стимулирани от субсидиите от администрацията на бившия президент на САЩ Джо Байдън. Много от тези фабрики бяха построени в Средния Запад и Югоизточната част на САЩ - регион, който стана известен като „Поясът на батериите“.
Сега много от тези субсидии са обект на атаки от страна на републиканците, като същевременно регулациите и данъчните облекчения, насочени към стимулиране на продажбите на електрически превозни средства, също може да отпаднат.
Настоящата версия на данъчния закон, представена пред Конгреса, ще прекрати субсидиите за производство на батерии за електрически превозни средства година по-рано и ще ги направи недостъпни за компании, свързани с определени страни, включително Китай.
Централата на AESC е в Япония, но компанията е притежавана от китайската Envision Group, която закупи звеното за производство на батерии на японския автомобилен производител Nissan през 2018 г.
„AESC инвестира над 1 млрд. долара в съоръжението в Южна Каролина и очакваме да можем да възобновим строителството, след като обстоятелствата се стабилизират. AESC възнамерява изцяло да изпълни ангажиментите си да инвестира 1,6 млрд. долара и да създаде 1600 работни места през следващите години“, изтъква компанията.
Фабриката на AESC ще доставя батерийни клетки за новия завод на BMW в Уудръф, щата Южна Каролина. Съгласно първоначалната сделка тези батерии трябва да захранват електрическите модели на германската компания, които се очаква да влязат в производство от 2027 г.
BMW заяви, че все още планира да отвори завода в Уудръф през следващата година. Всички въпроси относно завода на AESC бяха насочени към въпросната компания.


Спипаха шофьор да кара на два вида наркотик край Варна
Осъждан за грабеж го направи отново! Удари варненец и му взе чанта с пари и документи
34-годишен задигна 2 бона от варненско казино
Среднощна трагедия край Варна! Мъж загина при пътен инцидент в Аксаково
Част от голям варненски квартал остава без вода днес
Warner Bros. смята да отхвърли офертата на Paramount
Петролът поскъпна след американската блокада на танкери край Венецуела
Мислехте, че търсенето на бензин е достигнало пик през 2019 г.? Опитайте пак
BNEF прогнозира забавяне на глобалния растеж на слънчевата енергия за първи път
Преходът към електрически автомобили се разнищва бавно, после изведнъж
Край на евтините коли от Китай – Пекин иска ново споразумение с Европа
10 дизелови седана, които са по-успешни от бензиновите си аналози
Mercedes показа най-бляскавия Unimog в историята
Официално: ЕС се отказва от забраната на ДВГ през 2035
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
До 50 м е видимостта на магистрала "Тракия“ в Старозагорско
Скандали и шутове в пленарна зала между Радостин Василев и Гюнай Далоолу
Саркози продаде за дни над 100 000 от книгата си за затвора
Пеевски с Музей на сглобката в НС: Управлявахме заедно с тях СНИМКИ
МОН след скандала с камери в тоалетни: Срещу директора има сигнали само за учебния процес