Китайска компания спира строителството на завод за батерии за електрически превозни средства в щата Южна Каролина, отчасти заради митата, наложени от администрацията на президента на САЩ Доналд Тръмп, и потенциалната загуба на федерални субсидии за чиста енергия, съобщава Wall Street Journal.
Automotive Energy Supply Corp. (AESC) започна строителството на фабриката на стойност 1,6 млрд. долара през 2023 г., след като сключи сделка с германския концерн BMW AG за производство и доставка на батерийни клетки.
В съобщение до служителите ръководителят на AESC за САЩ изтъква, че компанията спира строителните работи поради „икономическата несигурност, произтичаща от настоящата федерална политика и данъчните проблеми“.
„Нашето намерение е да завършим строителството на съоръжението, след като стабилността и предвидимостта се върнат на пазара“, посочва Кнуд Флор , главен изпълнителен директор на AESC за САЩ и Европа.
Въпреки че строителството на физическите сгради е почти завършено, работата по инсталирането на оборудване и производствените линии е спряна, разкриват настоящи и бивши служители.
Някои от тях споделят, че AESC ще се изправи пред по-високи разходи заради митата около машините, ако реши да ги внесе сега, тъй като това оборудване се произвежда в Китай.
Митата върху китайския внос се променят постоянно от април насам, достигайки връх от 145%, преди да спаднат отново на фона на временното примирие между Вашингтон и Пекин.
Отделно, митата върху вноса на стоманата и алуминия, обявени наскоро от Тръмп, както и върху вноса на машини, съдържащи металите, само увеличават разходите на AESC, изтъкват двама от източниците.
Заводите за батерии бяха подложени на натиск още преди избирането на Тръмп на последните президентски избори миналия ноември, тъй като производителите на автомобили забавиха реализацията на плановете си за тотална електрификация.
През последните години милиарди долари бяха вложени в изграждането на нови фабрики за батерии, стимулирани от субсидиите от администрацията на бившия президент на САЩ Джо Байдън. Много от тези фабрики бяха построени в Средния Запад и Югоизточната част на САЩ - регион, който стана известен като „Поясът на батериите“.
Сега много от тези субсидии са обект на атаки от страна на републиканците, като същевременно регулациите и данъчните облекчения, насочени към стимулиране на продажбите на електрически превозни средства, също може да отпаднат.
Настоящата версия на данъчния закон, представена пред Конгреса, ще прекрати субсидиите за производство на батерии за електрически превозни средства година по-рано и ще ги направи недостъпни за компании, свързани с определени страни, включително Китай.
Централата на AESC е в Япония, но компанията е притежавана от китайската Envision Group, която закупи звеното за производство на батерии на японския автомобилен производител Nissan през 2018 г.
„AESC инвестира над 1 млрд. долара в съоръжението в Южна Каролина и очакваме да можем да възобновим строителството, след като обстоятелствата се стабилизират. AESC възнамерява изцяло да изпълни ангажиментите си да инвестира 1,6 млрд. долара и да създаде 1600 работни места през следващите години“, изтъква компанията.
Фабриката на AESC ще доставя батерийни клетки за новия завод на BMW в Уудръф, щата Южна Каролина. Съгласно първоначалната сделка тези батерии трябва да захранват електрическите модели на германската компания, които се очаква да влязат в производство от 2027 г.
BMW заяви, че все още планира да отвори завода в Уудръф през следващата година. Всички въпроси относно завода на AESC бяха насочени към въпросната компания.


Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи