Новият изпълнителен директор на Stellantis Антонио Филоса ще получава най-малко 4 млн. долара годишно през първите си две години начело на европейския автомобилен концерн, като от 2028 г. годишната му заплата, включително бонусите, ще се увеличи до 23 млн. долара, съобщава Ройтерс, цитирайки документ.
Въпреки че възнаграждението е впечатляващо, то изостава от това на предшественика на Филоса, Карлос Таварес, който напусна компанията в края на миналата година.
Филоса официално става главен изпълнителен директор в края на този месец, като е натоварен със задачата да подобри представянето на автомобилния производител и да възстанови загубения пазарен дял в САЩ.
Той ще получава годишно основно възнаграждение от 1,8 млн. долара, показва документ на компанията, публикуван преди извънредното общо събрание на 18 юли. Сумата е по малка от 2-та милиона евро, отпуснати на неговия предшественик Таварес.
В допълнение към началната си заплата, Филоса ще получава годишни бонуси в размер до 400% от основната заплата, въз основа на постигането на финансовите и бизнес целите, определени от компанията.
Филоса, бивш ръководител на Stellantis за Северна Америка, ще получи и акции като дългосрочни стимули, базирани на представянето на компанията, започвайки от до 500% от заплатата му за тази година и до максимум 780% от 2027 г.
Докато потенциалните дългосрочни осигурителни вноски не бъдат изплатени, през 2028 г. компанията ще предоставя на Филоса парична награда от 1,2 млн. долара всяка година.
Таварес, който внезапно подаде оставка като главен изпълнителен директор миналия декември поради разногласия с борда относно управлението, прибра окончателен пакет от компенсации в размер на 35 млн. евро на фона на драматичния спад в продажбите и печалбата и прекъснатите отношения с доставчици, дилъри и инвеститори.
През 2023 г., когато Stellantis отчете рекордни финансови резултати, Таварес спечели общо 36,5 млн. евро.
Филоса ще се възползва и от здравните и пенсионни планове на компанията в САЩ и от данъчните облекчения, както и от достъпа до други допълнителни предимства, като например лично ползване на самолетите и превозните средства на компанията, лична охрана и годишни медицински прегледи.
Според документа мандатът на Филоса е с продължителност от пет години, „за да се гарантира стабилност на ръководството и да се увеличи максимално способността на компанията да реагира ефективно на дълбоки и продължителни промени в индустрията“.
Таварес също беше назначен за главен изпълнителен директор за пет години, но напусна след малко по-малко от четири години на поста.


Как ще работи пункта за карти за градския транспорт във Варна по празниците?
Ще има ли мир в Украйна преди Коледа?
Ето колко струват живите елхи във Варна
Чистят 70 дерета, канали, канавки във Варна
Потребителската кошница отново поскъпва
Билтън: Еврото остава подценено
Прокурор: Юн е търсил конфликт със Северна Корея, за да обяви военно положение
Как контекстът се превърна в новата сила в медийната епоха
Тръмп за стрелбата в университета Браун, Австралия и атаката в Сирия
Тръмп смята, че трябва да се чува гласът му във Фед
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
4 кросоувъра за по 20 000 евро, които са добър вариант за зимата
Volkswagen ще затвори завод в Германия за първи път от 88 години
Земетресение с магнитуд 4,2 в южния турски окръг Хатай
„Полицай на годината“: Жандармеристът Иванов, извадил от автомобил, паднал в реката, жена
7 души, сред които и полицаи, са обвинени за участие в организирана престъпна група
Терзиев: Столичната община планира изграждането на девет паркинга за 18 месеца