IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Li Auto представи слаб отчет и сигнализира за мрачен завършек на годината

Брутният марж на китайския автомобилен концерн междувременно се увеличава до 20,1% от 19,5% преди година

07:50 | 05.09.25 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Li Auto прогнозира спад на продажбите с повече от една трета, след като компанията отчете разочароващи финансови резултати за второто тримесечие на фона на интензивната конкуренция в китайската автомобилна индустрия, съобщава Wall Street Journal.

Базираният в Пекин производител на плъгин хибриди обяви, че нетната му печалба е спаднала с 0,9% до 1,09 млрд. юана (152,4 млн. долара). Резултатът изостава от оценката на анализатори за 1,32 млрд. юана.

Приходите спадат с 4,5% до 30,25 млрд. юана на годишна база, което е под очакванията на анализаторите за 33,04 млрд. юана.

Производителят е доставил 111 074 превозни средства в периода април-юни, което е по-малко от прогнозирания диапазон 123-128 хил. превозни средства.

Миналата година Li Auto се смяташе за един от успешните китайски автомобилни производители по обем на продажбите. Сега компанията се сблъсква със забавяне на продажбите, тъй като конкурентите ѝ представят все повече нови модели, заплашвайки пазарния ѝ дял в пространството на плъгин хибридите.

Автомобилният производител подобри своята рентабилност през второто тримесечие, като брутният му марж се повишава до 20,1% от 19,5% преди година. Li Auto заяви, че маржът на продажбите се е повишил до 19,4%.

Компанията очаква да достави между 90 000 и 95 000 превозни средства за третото тримесечие, като приходите вероятно ще бъдат в диапазона 24,8-26,2 млрд. юана, което е спад с 39-42% спрямо резултата преди година.

Прогнозата за продажбите и приходите отразява по-слабото търсене през втората половина на годината, очаквано от китайските производители на фона на забавящата се икономика.

В същото време конкуренцията се засилва, като Model Y на Tesla и YU7 на Xiaomi представляват предизвикателство за Li Auto в сегмента на електрическите SUV-ове в Китай. Компанията, известна със своите премиум модели, ще пусне на пазара Li i6 през септември.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:58 | 05.09.25 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 9
khao
преди 2 месеца
подписаха меморандум за скъп руски газ и ето го резултата... автоиндустрията им започна да птича в канала! :))) който се е хванал с ватираните не е прокопсал! :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още