IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Magna ще произвежда електромобили на Xpeng в Австрия като подизпълнител

Чрез локализиране на производството Xpeng би трябвало да може да избегне митата, налагани от Европейския съюз

14:47 | 15.09.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Китайският производител на електрически превозни средства Xpeng Inc. стартира първата си производствена линия в Европа, като си партнира с австрийския подпизпълнител Magna Steyr, съобщава Bloomberg.

Сътрудничеството ще позволи на Xpeng да използва завода на Magna в Грац, Южна Австрия, за производството на своите автомобили, като първата партида от моделите G6 и G9, които се изграждат там, вече е готова.

Чрез локализиране на производството Xpeng би трябвало да може да избегне митата, налагани от Европейския съюз (ЕС) върху вноса на китайски електрически превозни средства.

Преди тази сделка Xpeng постигна пробив в Индонезия, където компанията стартира производствена дейност през юли.

Тъй като китайските производители на електромобили се разширяват в световен мащаб, за да търсят по-високи маржове и нови клиенти, те се сблъскват с нарастващи търговски бариери. За да избегнат плащането на високи мита, редица производители, включително Xpeng и BYD Co., изграждат заводи на ключови пазари като Европа и Югоизточна Азия.

Xpeng също така стартира работа в своя център за научноизследователска и развойна дейност в Мюнхен, който по-рано този месец беше домакин на повече от дузина автомобилни производители от Китай на изложението IAA Mobility. Развойният център ще подпомогне Xpeng в разработването на повече модели, като електрически седани, които ще се произвеждат в завода на Magna, и ще помогне за диверсифициране на продуктовата гама на концерна за европейския пазар.

Базираната в Гуанджоу Xpeng отчита скок в продажбите, доставяйки 271 615 електрически автомобила през първите осем месеца на тази година, което е три пъти повече от броя на продажбите през същия период на 2024 г.

В края на миналата седмица Xpeng претърпя неуспех, като стартира сервизна акция, засягаща по-голяма част от нейните модели P7+ поради проблем с кормилното управление, което повдигна въпроси относно качеството и безопасността на превозните средства.

Компанията отчете в средата на август нетна загуба от 477,8 млн. юана (66,5 млн. долара) за второто тримесечие, което е рязък спад спрямо регистрираната преди година 1,28 млрд. юана загуба. Резултатът засенчва пазарната оценка за загуба от 940,9 млн. юана. Приходите на XPeng са се увеличили над два пъти до 18,27 млрд. юана, след като автомобилният производител достави рекордните 103 181 автомобила през второто тримесечие, въпреки че резултатът леко изостава от очакванията на анализаторите.

Солидното представяне отразява стремежа на XPeng да се отличава на пренаситения пазар на електрически превозни средства в Китай със своята усъвършенствана технология за автономно шофиране и солиден продуктов портфейл.

Резултатите също така демонстрират устойчивия импулс на китайския автомобилен производител в условията на индустрия, бореща се с промени в политиката. Пекин сложи край на маркетинговата надпревара на Китай за автономното управление през април и заяви, че ще увеличи усилията си за установяване на национални стандарти за автономно шофиране на фона на нарастващите опасения за безопасността. Китайските власти наскоро предупредиха за прекомерна конкуренция в сектора, а индустриалните асоциации призоваха за спиране на резките намаления на цените.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:47 | 15.09.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още