IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Продажбите на Mercedes в Китай се сринаха с 27%, задълбочавайки кризата при търсенето

Понижението в Китай – най-лошото тримесечно представяне там от 2016 г. – повлече надолу цялостното представяне на компанията

17:09 | 07.10.25 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Продажбите на Mercedes-Benz Group в Китай са се сринали с 27% през третото тримесечие. Те са достигнали най-ниското си равнище от почти десетилетие на фона на слабото търсене на луксозни коли и лидерството на местните производители при електромобилите, съобщава Bloomberg.

Понижението в Китай – най-лошото тримесечно представяне там от 2016 г. – повлече надолу цялостното представяне на компанията, като доставените превозни средства са намалели с 12% за периода. Спад от 17% има и само за САЩ, където променящата се позиция на президента Доналд Тръмп за митата се отрази върху вноса.

Mercedes както и останалите германски конкуренти губят позиции в Китай за сметка на местните конкуренти като BYD и Xiaomi, чиито електромобили се предлагат на по-ниски цени. BMW и Porsche също се борят със слаби продажби на най-големия автомобилен пазар в света, където ожесточената конкуренция подкопава цените и притиска маржовете.

Акциите на Mercedes са на червено, макар че успяват да компенсират по-голяма част от ценовия спад от по-рано през деня. Въпреки това за годината налице е ръст в стойността от около 2%.

Намаленото търсене на луксозни електрически автомобили е удар по производителите, които вече се налага да се справят с потиснат растеж в Европа и налозите в САЩ. Някои от тях вече обявиха намаляване на цените или връщане към двигателите с вътрешно горене и хибридните модели. Ferrari се надява да се противопостави на тенденцията с първия си изцяло електрически модел, който трябва да бъде представен тази седмица.

Въпреки че силното търсене на електрическия седан CLA на Mercedes доведе до 22% увеличение на продажбите на електромобилите на компанията на тримесечна база на световно ниво, доставките останаха непроменени спрямо същия период на миналата година. По-скъпите електрически седани EQS и EQE на производителя обаче нямаха същия късмет, което повдига въпроси относно жизнеспособността на стратегията на главния изпълнителен директор Ола Калениус да тласне Mercedes още по-силно към по-висок клас електрически коли.

Продажбите на автомобили на Mercedes в Китай през третото тримесечие се сринаха до 125 100 броя, най-ниският резултат за компанията от второто тримесечие на 2016 г., според данни, събрани от Bloomberg. Тогава забавянето на китайската икономика и променящите се вкусове намалиха търсенето на луксозни седани.

От началото на 2023 г. Mercedes базира данните си на доставки на едро до дилъри, а не на доставки на дребно до клиенти, синхронизирайки данните с финансовите си отчети. Говорител на компанията отказа да коментира най-новите данни за продажбите в Китай и историческото сравнение.

Mercedes-Benz Vans продаде 83 800 автомобила през третото тримесечие, което е с 8% по-малко спрямо година по-рано, като електрическите ванове формираха силна тенденция. Продажбите им почти се удвоиха до 8600 бройки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:09 | 07.10.25 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още