Китайският производител на електрически превозни средства Seres Group Co. започна да проучва инвеститорския интерес към планираното си листване на борсата в Хонконг, което може да доведе до приходи от 1,5 до 2 млрд. долара, съобщава Bloomberg, цитирайки запознати с въпроса източници.
Компанията, която си партнира с Huawei Technologies Co. при производството на електромобили, ще се срещне с инвеститори тази седмица, за да обсъдят графика и размера на сделката.
Представител на Seres отказа коментар по темата.
Базираната в Чунцин компания вече търгува акциите си на Шанхайската фондова борса. От началото на годината книжата ѝ са поскъпнали с около 20%.
Seres е поредната компания, която се присъединява към бързо развиващия се пазар на първични публични предлагания (IPO) в Хонконг, където се очаква приходите от подобни листвания да достигнат четиригодишен връх от над 26 млрд. долара през 2025 г., става ясно от оценки на Bloomberg Intelligence.
Тези сделки ще поставят на изпитание апетита на инвеститорите към китайски компании, тъй като по-широкият бичи пазар на акции е изправен пред нови предизвикателства, породени от засилващото се търговско напрежение със САЩ.
Seres е основана през 1986 г., като първоначално произвежда пружини и амортисьори, преди да се разшири в производството на мотоциклети. Едва наскоро компанията навлезе на пазара на електрически превозни средства. Тя отчете нетна печалба от 2,9 млрд. юана (406 млн. долара) за първата половина на годината, което представлява ръст от 81% спрямо същия период на 2024 г.
За по-малко от четири години Seres изпревари големи имена в луксозния сегмент като BMW и Mercedes, за да се превърне в най-големия производител на луксозни автомобили в Китай. Предишното име на Seres е DFSK Motor, като през 2021 г. компанията започна да си партнира с телекомуникационния гигант Huawei, за да пусне на пазара марката Aito – премиум електрически и хибридни спортни автомобили.
Оттогава Seres отбелязва бърз възход. Продажбите растат трикратно за три години до около 427 хил. автомобила през 2024 г., а акциите на компанията са поскъпнали със 120%.
Успехът на Seres обаче е изправен пред някои предизвикателства. Пазарът на луксозни автомобили в Китай претърпя спад от 23% през 2024 г., повлиян от забавянето на икономиката на страната и слабото потребителско доверие.
Междувременно, заради продължаващата ценова война, стойността на повечето от обновените модели на марката през 2025 г. беше намалена с между 10 хил. и 20 хил. юана. През януари и февруари Mercedes достави 22 160 автомобила, а BMW - 18 130, изпреварвайки Aito, която отчете 17 190 продадени коли, изчислява ThinkerCar. Общите продажби на Seres също се сринаха през първото тримесечие, спадайки с 42%.


Спипаха мъртво пиян шофьор на камион във Варна
Омбудсманът поиска оттегляне увеличението на цените за паркиране в София
Милиони сайтове са недостъпни заради глобален срив в Cloudflare
Оправдаха Лена Бориславова по делото „Корал”
Д-р Елахи за премахнатите в САЩ предупреждения за хормонните терапии, част 2
Д-р Елахи за премахнатите в САЩ предупреждения за хормонните терапии, част 1
Cloudflare отстрани мащабния срив, услуги като ChatGPT са възстановени
Новият Bloomberg Businessweek: Изтощена и прашна ли е Петата френска република?
Предложения в бюджет 2026 влошават рязко средата за правене на бизнес в България
Първото AMG, напълно независимо от Mercedes, няма да има ДВГ
Hyundai показа конкурент на Land Cruiser
Малък китайски SUV е новото оръжие на Stellantis в Европа
Регенерираните гуми набират популярност. По-евтини, но дали са безопасни?
Полицаи от Варна преследваха 100 километра пиян шофьор
Туск: Двама украинци, работещи за Москва, са заподозрени в саботаж на жп линията
Анистън съжалява, че Матю Пери не е намерил щастието
Какво правят руските активисти, когато не могат да критикуват Путин
Талисмани за пари и успех през 2026 според фъншуй