IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Лидерът при луксозните автомобили в Китай планира листване в Хонконг

Seres ще се срещне с инвеститори, за да обсъди с тях плановете за пласиране на акции на борсата, от което очаква да набере до 2 млрд. долара

12:09 | 14.10.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Китайският производител на електрически превозни средства Seres Group Co. започна да проучва инвеститорския интерес към планираното си листване на борсата в Хонконг, което може да доведе до приходи от 1,5 до 2 млрд. долара, съобщава Bloomberg, цитирайки запознати с въпроса източници.

Компанията, която си партнира с Huawei Technologies Co. при производството на електромобили, ще се срещне с инвеститори тази седмица, за да обсъдят графика и размера на сделката.

Представител на Seres отказа коментар по темата.

Базираната в Чунцин компания вече търгува акциите си на Шанхайската фондова борса. От началото на годината книжата ѝ са поскъпнали с около 20%.

Seres е поредната компания, която се присъединява към бързо развиващия се пазар на първични публични предлагания (IPO) в Хонконг, където се очаква приходите от подобни листвания да достигнат четиригодишен връх от над 26 млрд. долара през 2025 г., става ясно от оценки на Bloomberg Intelligence.

Тези сделки ще поставят на изпитание апетита на инвеститорите към китайски компании, тъй като по-широкият бичи пазар на акции е изправен пред нови предизвикателства, породени от засилващото се търговско напрежение със САЩ. 

Seres е основана през 1986 г., като първоначално произвежда пружини и амортисьори, преди да се разшири в производството на мотоциклети. Едва наскоро компанията навлезе на пазара на електрически превозни средства. Тя отчете нетна печалба от 2,9 млрд. юана (406 млн. долара) за първата половина на годината, което представлява ръст от 81% спрямо същия период на 2024 г.

За по-малко от четири години Seres изпревари големи имена в луксозния сегмент като BMW и Mercedes, за да се превърне в най-големия производител на луксозни автомобили в Китай. Предишното име на Seres е DFSK Motor, като през 2021 г. компанията започна да си партнира с телекомуникационния гигант Huawei, за да пусне на пазара марката Aito – премиум електрически и хибридни спортни автомобили.

Оттогава Seres отбелязва бърз възход. Продажбите растат трикратно за три години до около 427 хил. автомобила през 2024 г., а акциите на компанията са поскъпнали със 120%.

Успехът на Seres обаче е изправен пред някои предизвикателства. Пазарът на луксозни автомобили в Китай претърпя спад от 23% през 2024 г., повлиян от забавянето на икономиката на страната и слабото потребителско доверие.

Междувременно, заради продължаващата ценова война, стойността на повечето от обновените модели на марката през 2025 г. беше намалена с между 10 хил. и 20 хил. юана. През януари и февруари Mercedes достави 22 160 автомобила, а BMW - 18 130, изпреварвайки Aito, която отчете 17 190 продадени коли, изчислява ThinkerCar. Общите продажби на Seres също се сринаха през първото тримесечие, спадайки с 42%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:09 | 14.10.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още