Китайският производител на електрически превозни средства Seres Group Co. започна да проучва инвеститорския интерес към планираното си листване на борсата в Хонконг, което може да доведе до приходи от 1,5 до 2 млрд. долара, съобщава Bloomberg, цитирайки запознати с въпроса източници.
Компанията, която си партнира с Huawei Technologies Co. при производството на електромобили, ще се срещне с инвеститори тази седмица, за да обсъдят графика и размера на сделката.
Представител на Seres отказа коментар по темата.
Базираната в Чунцин компания вече търгува акциите си на Шанхайската фондова борса. От началото на годината книжата ѝ са поскъпнали с около 20%.
Seres е поредната компания, която се присъединява към бързо развиващия се пазар на първични публични предлагания (IPO) в Хонконг, където се очаква приходите от подобни листвания да достигнат четиригодишен връх от над 26 млрд. долара през 2025 г., става ясно от оценки на Bloomberg Intelligence.
Тези сделки ще поставят на изпитание апетита на инвеститорите към китайски компании, тъй като по-широкият бичи пазар на акции е изправен пред нови предизвикателства, породени от засилващото се търговско напрежение със САЩ.
Seres е основана през 1986 г., като първоначално произвежда пружини и амортисьори, преди да се разшири в производството на мотоциклети. Едва наскоро компанията навлезе на пазара на електрически превозни средства. Тя отчете нетна печалба от 2,9 млрд. юана (406 млн. долара) за първата половина на годината, което представлява ръст от 81% спрямо същия период на 2024 г.
За по-малко от четири години Seres изпревари големи имена в луксозния сегмент като BMW и Mercedes, за да се превърне в най-големия производител на луксозни автомобили в Китай. Предишното име на Seres е DFSK Motor, като през 2021 г. компанията започна да си партнира с телекомуникационния гигант Huawei, за да пусне на пазара марката Aito – премиум електрически и хибридни спортни автомобили.
Оттогава Seres отбелязва бърз възход. Продажбите растат трикратно за три години до около 427 хил. автомобила през 2024 г., а акциите на компанията са поскъпнали със 120%.
Успехът на Seres обаче е изправен пред някои предизвикателства. Пазарът на луксозни автомобили в Китай претърпя спад от 23% през 2024 г., повлиян от забавянето на икономиката на страната и слабото потребителско доверие.
Междувременно, заради продължаващата ценова война, стойността на повечето от обновените модели на марката през 2025 г. беше намалена с между 10 хил. и 20 хил. юана. През януари и февруари Mercedes достави 22 160 автомобила, а BMW - 18 130, изпреварвайки Aito, която отчете 17 190 продадени коли, изчислява ThinkerCar. Общите продажби на Seres също се сринаха през първото тримесечие, спадайки с 42%.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа