Автомобилните производители по света продължават да страдат от недостига на полупроводници, неуспявайки да отговорят на засилващото се търсене от страна на потребителите на фона на икономическото възстановяване. Това се отразява и върху автомобилните дилъри, чиито шоуруми вече са застрашени да останат празни.
Според данни на Buy Shares американските автомобилни марки Ford и Chevrolet се оказаха най-сериозно засегнати от глобалния недостиг на полупроводници. като само от май досега тяхното производство е било свито с почти 370 000 превозни средства.
Производството на автомобилите от F серията на Ford е ударено с около 110 000 автомобила.
Когато автомобилните фабрики в САЩ и по света преустановиха работа в първите седмица от пандемията от коронавирус, много концерни направиха грешка като отмениха поръчките на микрочипове, които са необходими за производството на новите превозни средства.
Въпреки че търсенето на нови автомобили се връща към темповете на растеж от преди пандемията, недостигът на полупроводници се очаква да се задържи поне до края на тази година, като според някои индустриални представители проблемът може да остане да помрачава сектора години наред.
Пожарът в завода на японския разработчик Renesas и рязкото застудяване в Тексас по-рано тази година допълнително затрудниха веригите на доставка. Беше добавено още напрежение и от запушването на Суецкия канал.
Проучване на AutoForecast Solutions показва, че Ford е бил най-силно засегнат от глобалния недостиг на микрочипове, като проблемите с доставките са изтрили 230 000 автомобила от производството му. Chevrolet е на второ място със загубени 140 800 превозни средства, следван от Jeep с около 138 700 автомобила.
Сред най-силно засегнатите модели серията F на Ford води в класацията с изгубено производство в размер на 109 710 броя, следван от Jeep Cherokee с 98 584 броя и Chevrolet Equinox с 81 833 броя.
Глобалният недостиг на чипове и продължаващото съкращение на производството значително повлиява на цените на акциите на американските автомобилни производители. Данните на YCharts показват, че пазарната капитализация на Ford е спаднала със 7,8 млрд. долара през предходния месец, свивайки се от 63,7 млрд. долара през юни до 55,9 млрд. долара.
General Motors, който произвежда Chevrolet, Buick, GMC и Cadillac, понася още по-тежък удар. Статистиката показва, че пазарната оценка на най-големия автомобилен производител в САЩ по отношение на продажбите се понижава с 8,4 млрд. долара през юни.
Chrysler Stellantis губи „едва“ 2,6 млрд. долара от своята пазарна капитализация за същото време.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони