IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Шефът на VW получи ултиматум: да реши софтуерния хаос до 3 седмици

Неразбирателството между Херберт Дийс от една страна и Маркус Дюсман от друга, както и липсата на ясен график при разработването, спъват развитието на Cariad

11:06 | 09.06.22 г. 5
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Главният изпълнителен директор на Volkswagen Group Херберт Дийс. <em>Снимка:&nbsp;Krisztian Bocsi/Bloomberg</em></p>

Главният изпълнителен директор на Volkswagen Group Херберт Дийс. Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Софтуерът на Volkswagen трябва да бъде иновативен и пионерски, поне според публикация на IT звеното на германската група Cariad на сайта му.

Но след първоначалните инвестиции от над 6 млрд. евро проектът на бъдещето се сблъсква със серия от проблеми, които причиняват главоболие на ръководството.

Различните програми се оказват технологично остарели и несъвместими една с друга. Не се очакват и обещаните скокове по отношение на качеството, пише Handelsblatt.

Основната причина за липсата на напредък при разработването на софтуер, който да покрива цялата бъдеща продуктова гама на Volkswagen, е фундаменталният разрив в ръководството на групата.

В началото на годината главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс пое управлението на Cariad от ръцете на ръководителя на луксозната марка Audi Маркус Дюсман. Днес двамата се обвиняват взаимно за проблемите в звеното. Главният изпълнителен директор на Porsche Оливер Блуме също е разстроен, тъй като противоречивият софтуер не се вписва в стратегията за планираното първично публично предлагане (IPO) на марката. 

Сега надзорният съвет се намесва. Според материали на Handelsblatt Дийс има три седмици, за да представи възможни решения. През юли главният изпълнителен директор трябва да представи концепция на надзорния съвет. Източници, близки до Надзорния съвет, твърдят: "Очевидно не всички дърпат в една и съща посока, така че Надзорният съвет трябва да следи за случващото се". 

Две години след основаването си Cariad все още не разполага с разработчици, а сплотеността сред около 5000 служители се оказва трудна задача.

Първоначално обявеният за 2024 г. проект Artemis, в рамките на който автомобилите на Audi трябваше да бъдат оборудвани с първите софтуерни иновации на Cariad, по всяка вероятност ще бъде стартиран едва около 2025 г.

Cariad обаче иска да покаже, че е постигнат напредък. Дъщерното дружество е особено гордо с последната актуализация на софтуера в гамата ID. То позволява на автомобилите от това семейство да извършват автоматична смяна на лентата на движение по магистралата благодарение на функцията Travel Assist. За целта е необходима само актуализация чрез интернет връзка (OTA).

Забавяне при разработката

В момента повечето автомобили на VW са оборудвани със софтуерната версия E1.1. Хиляди разработчици работят върху версия E2.0 от 2020 г., която трябва да позволи автономно шофиране до 2025 г.

Много програмисти са привлечени временно от дъщерните дружества Audi и Porsche, за да развият проекта.

Но пет години е много време в група, която се конкурира с постоянно развиващия се американски електромобилен производител Tesla. Електрическият Porsche Macan ще се появи на пазара през 2023 г., а Audi A6 e-tron ще бъде доставян на клиентите от 2024 г.  И двата модела чакат новия софтуер на Cariad.

Нито Дюсман, обаче, нито Блуме, са особено доволни от този график. Те не смятат, че сегашният софтуер E1.1 е конкурентен на Tesla, но в същото време не искат да чакат до 2025 г., когато Cariad ще бъде готов. Поради тази причина Дюсман и Блуме настояват за изграждане на софтуер от междинно ниво, наречен Е1.2. Той трябваше да бъде завършен през 2021 г., но това не се случи.

Вместо това започна борба за ресурси.

Разработчиците на Cariad, работещи върху E2.0, бяха нагърбени с изданието E1.2. Audi и Porsche сега се надяват, че междинната версия ще бъде готова през 2024 г. – изоставайки с три години от първоначалния план. Но тук се появява друг проблем – сега няма кой да работи по версията Е2.0, пише Handelsblatt.

Последна актуализация: 12:39 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

5
rate up comment 3 rate down comment 0
Bingomatic2
преди 3 месеца
Ами то писането на SW не е като завиването на гайки и болтове. Тия са пътници. По скоро google и apple ще направят кола отколкото тези да напишат SW.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 3 rate down comment 0
wart
преди 3 месеца
Ханса никога в IT технологии не бил бил добър. Докато Японската електроника е безотказна то немската е проблемна.Особено след 2005 година с СО2 емисионните стандарти като беше въведено EURO-4 като на км без значение колко кс е автомобилът нормативният показател беше 180 gr/км емисии. Тъй като целият горивен процес ( според положението на *** на газта - кол.въздух, кол. гориво, въртящият момент, оборотите нивото на изгорелите газове ) всички тези параметри се контролират по електронен път от EGU.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 1
nikiangel
преди 3 месеца
Защото и други като теб не виждат, затова е изтипосан за шеф, и затова нещо дето трябва да е готово 2021, по последни данни няма да е готово преди 2025...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 1
evlogi
преди 3 месеца
Уникален коментар.Този на снимката е шеф на стотици хиляди хора в групата Фолксваген, не само на тез девелопъри.Не виждам никакво значение дали е писал код или не.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 3
nikiangel
преди 3 месеца
На тоя от снимката, от *** му талант хвърчи. Сигурно един ред код не е написал през живота си, ама шеф на 5000 девелопера. Затова всичко е тотал щета.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още